کمیسیون‌های تخصصی هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی/ برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای یک سال پیشرفت

در ادامه برنامه‌های هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی این اجلاس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، کمیسیون تخصصی معاونت امور مجلس در هفتادمین جلسه شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون امور مجلس این دانشگاه و شماری از روسای واحدها برگزار ودر آن اساسنامه بنیاد خیرین دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

کمیسیون تخصصی مجلس/ بررسی اساسنامه بنیاد خیرین دانشگاه آزاد اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری در جلسه کمیسیون معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این جلسه اساسنامه بنیاد خیرین دانشگاه آزاد اسلامی که تحت نظر معاونت امور مجلس تشکیل شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. پیش‌نویس این اساسنامه هفت فصل دارد که در کمیسیون به بررسی ابعاد آن پرداخته و از نظرات روسای واحدها برای کیفی کردن آن استفاده خواهیم کرد.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت خیرین استفاده می‌کند، گفت:‌ خیرین نقش موثری در تکمیل برخی از واحدها و پروژه‌های دانشگاه آزاد اسلامی دارند و برخی دیگر نیز در انجام دیگر امور خیریه همچون کمک در پرداخت شهریه دانشجویان کم بضاعت و ... مشارکت می‌کنند.

به گفته معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در فصول این اساسنامه، کلیات و اهداف، ارکان بنیاد، منابع مالی و امور مالی، انحلال بنیاد، دفاتر یا شعب نمایندگی استانی، مفاد اساسنامه و موارد متفرقه پیش‌بینی شده است که البته ممکن است در اساسنامه نهایی تغیراتی در آن ایجاد شود.

علی عسکری، فرهنگ سازی برای جذب کمک‌های مردمی، تحقق اهداف خیرخواهانه، انجام فعالیت‌های درآمدزا برایب تقویت بنیه مالی بنیاد، حمایت از دانشجویان بی بضاعت و ... را از اهداف اصلی این بنیاد اعلام کرد.

مستندسازی املاک در دستورکار کمیسیون عمران

در کمیسیون عمران که با حضور جمع کثیری از روسای واحدها و مراکز دانشگاهی برگزار شد، سه موضوع دستورالعمل مستندسازی املاک، دستورالعمل تأمین درآمد پایدار و دستورالعمل روش های اجرای طرح های عمرانی توسط مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

وی در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه بخش عمده املاک دانشگاه بدون سند هستند، گفت: ‌در حال حاضر دانشگاه حدود 18هزار هکتار زمین دارد که 8هزار و 500 هکتار آن هنوز مستند نشده اند.

گفتنی است در این جلسه هریک از مدیران کل این معاونت، درخصوص دستورالعمل های این کمیسسیون به ارائه توضیحات مفصل پرداختند.

بررسی راههای درآمدزایی در حوزه ورزش

در کمیسیون ورزش که در طبقه پنجم ساختمان دوم سازمان مرکزی برگزار شد، موضوع توسعه و تامین ورزش همگانی با حضور روسای واحدها به بحث گذاشته شد.

تبدیل علم به ثروت از طریق فعالیت های ورزشی دانشگاه، تولید پوشاک و وسایل ورزشی از پیشنهاداتی بود که توسط شرکت کنندگان در این کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای این کمیسیون همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته درآمدزایی در حوزه ورزش را مطرح کردند.

کمیسیون دانشجویی و فرهنگی/ بررسی تشکیل کمیته های استانی شورای حفظ و گسترش زبان فارسی

در کمیسیون دانشجویی و فرهنگی که با استقبال روسای اکثر واحدها برگزار شد، استعلام اینترنتی مدارک فارغ التحصیلان، برگزاری کارگاه های آموزشی اخلاق حرفه ای در واحدها، تشکیل کمیته های استانی شورای حفظ و گسترش زبان فارسی، نحوه واگذاری امور چاپی و انتشاراتی تمامی واحدهای دانشگاهی به سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه، نحوه فعالیت کانون های اندیشه اساتید علوم اجتماعی و اندیشه‌ورزان و تشریح آیین نامه انتخاب دانشجوی نمونه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دوم این کمیسیون، دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره ضرورت تهیه پیوست فرهنگی پرداخت.

کمیسیون تخصصی هیات های امنای استانی/تقویت جایگاه نظارتی روسای دبیرخانه هیات های امنای استانی

در کمیسیون تخصصی هیات های امنای استانی که با حضور 30 نفر از روسای دبیرخانه هیات های امنای استانی برگزار شد، 91 نظر و پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر علوی فاضل رئیس مرکز هیات های امنای استانی، درخصوص مباحث مطرح شده در این کمیسیون گفت: پیش از برگزاری این کمیسیون، از روسای دبیرخانه ها خواستیم پیشنهادات خود را ارسال کنند. پس از دریافت آنها، این پیشنهادها در 9 حوزه طبقه بندی شدند که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ارتقاء جایگاه روسای دبیرخانه هیات های امنای استانی و تقویت نقش نظارتی آنها؛ یکی از مهمترین مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

کمیسیون اداری و مالی/ بررسی آیین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری و مالی

کمیسیون اداری و مالی اجلاس هفتادم دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور دکتر مرتضی احسانی، معاون مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد. دکتر میرزاده نیز ضمن بازدید از این کمیسیون طرح‌ها، پیشنهادات و مشکلات مسئولان مالی و اداری و روسای برخی از واحدها را شنید.

روسای واحدها و مسئولان مالی و اداری آنها به طرح مشکلات، پیشنهادات و سوالات خود پرداختند که دکتر احسانی به تفکیک به آنها پاسخ دادند.

این کمیسیون مفاد آیین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری و مالی مورد بحث و بررسی قرار داد. هم‌چنین موضوع حقوق و دستمزد نیز از موارد مطرح شده کمیسیون مالی و اداری اجلاس هفتادم بود.

کمیسیون حقوقی/بررسی دستورالعمل انتصاب کارشناسان حقوقی در هیات امنای استانی و واحدهای دانشگاهی

کمیسیون حقوقی اجلاس هفتادم دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور مدیر کل دفتر حقوقی این دانشگاه، دکتر علیرضا مصدق و جمعی از روسای واحدها و کارشناسان حقوقی این دانشگاه برگزار شد.دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ازاین کمیسیون دیدن کرد

در این جلسه برخی از روسای واحدها و کارشناسان حقوقی آنها به طرح مشکلات و سوالات حقوقی پرداختند که مدیر کل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی برای مشکلات آنها راه‌کارهایی ارائه کردند.

در ادامه این کمیسیون دستورالعمل انتصاب کارشناسان حقوقی در هیات امنای استانی و واحدهای دانشگاهی پس از ارزیابی و تایید صلاحیت آنها در دفتر حقوقی و ساماندهی انجام امور طبق مجموعه مقرارت دانشگاه نیز از مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از موارد دیگری که کمیسیون حقوقی اجلاس هفتادم بررسی کرد؛ لزوم ساماندهی نحوه دفاع از دعاوی مطروح له و علیه دانشگاه اعم از سازمان مرکزی و هیات‌های امنا استانی و واحدهای دانشگاهی بود.

کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات/طرح یکپارچه سازی مکاتبات الکترونیک در اتوماسیون اداری

کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اجلاس هفتادم دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور مدیر کل فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر صحافی و جمعی از مسئولان فناوری برگزار شد.

در این جلسه طرح crowd sourcing برای اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و هم‌چنین ساماندهی تولیدات و نحوه استفاده از توانمندی‌های واحدها در حوزه ICT بررسی شد.

مرحله دوم طرح یکپارچه سازی مکاتبات الکترونیک در اتوماسیون اداری و حذف فیزیک از مکاتبات بین واحدی نیز از موارد مطرح شده در این کمیسیون بود.

این کمیسیون ساماندهی وضعیت جمع‌آوری و اعلام آمار و اطلاعات واحدها و استان‌ها را نیز بررسی کرد.

کمیسیون تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی/فعالیت قانونی تشکل‌ها در چارچوب مصوب شورای انقلاب فرهنگی

جلسه کمیسیون تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی قدمیاری، مدیرکل تشکل‌های اسلامی دانشگاه و نمایندگان ریاست دانشگاه در هیات‌های نظارت بر تشکل‌های استان‌ها برگزار شد.

در این جلسه قدمیاری با تبیین رویکرد دانشگاه آزاد در خصوص تشکل‌ها دانشجویی و اساتید، خواستار فعالیت پرنشاط تشکل‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با در نظر گرفتن بی‌طرفی سیاسی دانشگاه و مبتنی بر بخشنامه انتخابات ریاست دانشگاه شد.

مشاور ریاست دانشگاه، سپس از نمایندگان خواست تا نسبت به فعالیت قانونی تشکل‌ها در چارچوب مصوب شورای انقلاب فرهنگی نظارت کافی و وافی داشته باشند.

سپس هر یک از نمایندگان به بحث، طرح مشکلات و ارائه راه‌حل های خود پرداختند.


در پایان مصوبات این جلسه با رای گیری از حاضرین تصویب و برای ارائه در اختتامیه هفتادمین اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی آماده شد.

20104

کد خبر: 601267

وب گردی

وب گردی