اقتباس سینمایی از رمان نامزد جایزه بوکر

رمان «در ساحل چسیل» نوشته «یان مک‌ایوان» به‌زودی روی پرده نقره‌ای روایت می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، «در ساحل چسیل» رمان نامزد «بوکر»ی از یان مک‌ایوان نویسنده مطرح انگلیسی است که به زودی تبدیل به فیلمی سینمایی می‌شود.

«سیرشا رونان» بازیگری که سال 2007 برای ایفای نقش در «تاوان» اقتباس سینمایی از دیگر اثر مک‌ایوان نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود،‌ در این فیلم هنرنمایی می‌کند.

این دومین بازی رونان پیش از 22 سالگی در اقتباس کتاب‌های مک‌ایوان محسوب می‌شود. او اخیرا در فیلم «بروکلین» ظاهر شده و برای بار دوم نامزد جایزه اسکار شده است. این بازیگر همچنین برای بازی در «بروکلین» در جوایز «بفتا»، «گلدن گلوب» و انجمن بازیگران سینمایی آمریکا هم شانس دریافت جایزه دارد.

به گزارش گاردین، داستان رمان نامزد «بوکر» مک‌ایوان سال 1962 در دورست و در جریان ماه عسل یک زوج جوان اتفاق می‌افتد. «در ساحل چسیل» را «دومینیک کوک» کارگردانی می‌کند.

مک‌ایوان، رمان‌نویس 67 ساله‌ انگلیسی است که در سال 2008 از سوی مجله «تایمز» به عنوان یکی از 50 نویسنده‌ی برتر انگلیسی از سال 1945 تا آن زمان شناخته شد. وی که برای نگارش رمان‌های گوتیک شهرت دارد، در حوزه‌ فیلمنامه‌نویسی نیز فعالیت می‌کند. «تاوان»، «باغ سیمانی»، «راحتی غریبه‌ها»، «آمستردام» و «در ساحل چسیل» از معروفترین آثار این نویسنده هستند.

503

کد خبر: 601287

وب گردی

وب گردی