آخوندی: مردم باید هزینه‌ ۱۰ هزار میلیارد تومانی نگهداری جاده‌ها را پرداخت کنند

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که کاربر نهایی باید هزینه‌ نگهداری راه‌ها را پرداخت کند، گفت:‌ برای ایران آباد و توسعه یافته باید مُدلی داشته باشیم تا هزینه‌ها را به بهره‌بردار نهایی منتقل کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از 72 سامانه هوشمند ثبت تخلف عبور و مرور، اظهار داشت:‌ من همواره دنبال یکپارچگی بوده‌ام و هنوز هم خیلی کار در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری برای یکپارچه‌سازی تصریح کرد:‌ باید اندیشه یکپارچگی را پیگیری کنیم؛ هرچه یکپارچه‌تر باشیم سیاست افزایش بهره‌وری هم ارتقاء می‌یابد.

آخوندی ادامه داد: البته باید یکپارچگی را به سمت سیستم‌های فراملی ببریم؛ اگر می‌گوییم ایران شاهراه ترانزیتی منطقه است باید قوانین و مقررات و سیستم‌ها یکپارچه شود.

وی با بیان اینکه باید مفهوم یکپارچگی را همچنان ادامه دهیم که نکته بسیار بسیار مهمی است و در ابتدای این کار قرار داریم، گفت:‌ گفته می‌شود سیستم فناوری اطلاعات و سیستم ارتباطات نوین یک انقلاب است، در این یک نمونه به محض شروع فعالیت‌ خودروها، در لحظه توانستیم ببینیم سرعت مجاز خودروها در جاده‌ها چگونه صورت می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیستم هوشمند ثبت تخلفات امکان بهره‌برداری و مدیریت از سرمایه‌گذاری ملّی را در کشور در شرایط سخت جوّی فراهم می‌آورد.

آخوندی با اشاره به اشتغالزایی 6000 نفری در نصب و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف اظهار داشت:‌ این حرکت آغاز یک مدیریت جدید در راه‌های کشور است.

وی تصریح کرد:‌ ما به سمت افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ایران می‌رویم؛ الان 217 هزار کیلومتر راه آسفالته داریم و با وجود شرایط سخت مالی میزان راه‌های کشور گسترش می‌یابد. باید خود را برای مدیرت 250 هزار کیلومتر انواع راه آماده کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه 75 درصد ترافیک مربوط به 34 هزار کیلومتر راه شریانی است، گفت: برای نگهداری 250 هزار کیلومتر باید سالانه 10 هزار میلیارد تومان بودجه هزینه شود؛ با توجه به اینکه تأمین چنین بودجه در توان دولت نیست، باید به سمت برویم که کاربر نهایی این هزینه‌ها را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه باید سیستم را ارتقاء دهیم تا هزینه‌ها را کابر نهایی پرداخت کند، افزود: برای ایران آباد و توسعه یافته باید مُدلی داشته باشیم تا هزینه‌ها را به بهره‌بردار نهایی منتقل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان کرد:‌ قانونی که اعمال نشود به ضد خودش تبدیل می‌شود؛ اگر قانون گذاشته شود و ابزار آن نباشد قانون لوث می‌شود.

102

کد خبر: 601351

وب گردی

وب گردی