برگزاری کارگاه ازدواج دانشجویی در واحد رودهن

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، کارگاهی با عنوان ( همسفر تا بهشت ) برای دانشجویان ثبت نام شده ازدواج دانشجویی با حضور بیش از40 زوج برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سراج مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درباره برگزاری این کاگاه گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در جهت ترویج فرهنگ ازدواج و تسهیل آن و همچنین در راستای ضرورت آموزش های اخلاقی و مباحث فرهنگی مورد نیاز زوج های جوان، این کارگاه با حضور استاد حجت الاسلام و المسلمین آقای برمائی متخصص مشاوره، مسائل خانواده و جوانان برگزار شد.

سراج افزود: خوشبختانه از برنامه ازدواج دانشجویی استقبال خوبی می شود و امیدواریم در آینده نیز شاهد استقبال بیشتری باشیم.

وی در خصوص موضوعات طرح شده در این کارگاه گفت: ضرورت هماهنگی فکری و فرهنگی زوجها، توجّه به اصل مهرورزی و عشق به یکدیگر و راهکارهای آن از جمله توجّه به هدیه دادن،احترام متقابل، همدردی،رعایت اصل گذشت و مدارا در زندگی مشترک، ضرورت توجّه زن و مرد به ارزشهای اعتقادی، اخلاقی و معنوی، به ویژه اقتداء به الگوهای بزرگ اسلامی.

همچنین فراگیری روشهای ارتباط موثر و درک متقابل، توجه به اصل مشورت، چه در تصمیم گیری های کلان زندگی و چه در اختلافات احتمالی که بین زوج ها بوجود می آید و نیز برخی مباحث لازم دیگر، از موضوعات محوری در این کارگاه بوده اند.

20101

کد خبر: 601437

وب گردی

وب گردی