قدمیاری خبر داد: رشد 50 درصدی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی/ چهارچوب های حضور دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات

مدیر کل تشکل های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: براساس رصدهای اولیه میزان برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نسبت به سال گذشته توسط گروه های مختلف دانشگاهی، فردی یا به صورت تشکلی بیش از 50 درصد رشد داشته است.

علی قدمیاری در گفت و گو با «ایسکانیوز» در رابطه با عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سیاست خود را در انتخابات براساس قوانین و مقرار مرتبط تنظیم کرده است و هم در صحبت های ریاست دانشگاه و هم در بخشنامه چهارچوب های حضور دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات مشخص شده است.

او ادامه داد: در بخشنامه دانشگاه تاکید شده است که همه دست به دست هم دهند تا حضور آگاهانه و فعالانه ای در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند. از طرف دیگر تاکید شده است تا دانشگاه آزاد اسلامی فرصت عادلانه را برای همه گروه های مختلف سیاسی در چهارچوب قانون فراهم کند تا مردم به خصوص دانشگاهیان به شناختی مطلوب نسبت به کاندیداها دست یابند.

قدمیاری بیان کرد: در بخش ممنوعیت ها تاکید شده است که از امکانات یا منابع دانشگاه برای گروه یا جناح خاصی استفاده نشود. از طرفی دیگر در جهت آگاهی رسانی و مشارکت فعال دانشگاهیان این فرصت به تشکل های دانشجویی داده شده است تا در قالب سخنرانی ها و میزگردها به صورت عادلانه و نه جانبدارانه هر کدام از کاندیداها و طرفدارانشان بتوانند به عرضه دیدگاه های خود در جمع دانشگاهیان بپردازند.

او با بیان اینکه در دو ماه بعد از ابلاغ این بخشنامه، فضای سیاسی دانشگاه ها فضای خوبی بوده است، گفت: تا کنون اعتراض یا شکایتی در رابطه با برخورد ناعادلانه واحد یا دانشگاهی برخورد نکرده ایم و فکر می کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است رسالت خود را در راستای انتخابات انجام دهد.

قدمیاری در رابطه با کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد رو به رشد است و خوشبختانه معاونت فرهنگی و اجتماعی و دبیرخانه تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی احتمام خاصی به این موضوع در قالب بخشنامه ها دارند.

او با اشاره با بیان اینکه شمار کرسی های آزاد اندیشی با فرهنگ سازی بالا می رود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل شمار بالای واحدها و دانشکده ها آمار دقیقی از تعداد کرسی های آزاد اندیشی برگزار شده در دانشگاه آزاد اسلامی بدست نیامده است. اما امیدواریم که به بهانه ارزیابی عملکرد و گزارش های سالیانه جمع بندی در رابطه با آن داشته باشیم .

مدیر کل تشکل های سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با این حال رصد اولیه ما نشان می دهد که میزان برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نسبت به سال گذشته توسط گروه های مختلف دانشگاهی، فردی یا به صورت تشکلی بیش از 50 درصد رشد داشته است.

20104

کد خبر: 601607

وب گردی

وب گردی