هر روز  54 نفر بر اثر تصادف رانندگی کشته و110نفر معلول می شوند

معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آ موزش پزشکی گفت: مهمترین حادثه ای که در ایام تعطیلات به خصوص نوروز نگران آن هستیم، تصادفات رانندگی است، حوادثی که در طول سال روزانه جان 54 نفر را می گیرد و 110 را معلول می کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ایرنا علی اکبر سیاری افزود: بیشترین حوادثی که در ایام تعطیلات به خصوص نوروز رخ می دهد، تصادفات رانندگی است، سه عامل در بروز این حوادث نقش دارد، خوروهای غیر استاندارد،جاده های ناایمن و رانندگی های غیر مطمئن.
او گفت: با توجه به زمان اندکی که تا ایام تعطیلات نوروز باقیمانده است، به طور قطع نمی توانیم انتظار داشته باشیم در این فرصت کوتاه،خودروها و جاده ها ایمن و استاندارد شوند اما می توانیم با اطلاع رسانی به موقع و اقدامات پلیسی از رانندگان بخواهیم که رانندگی مطمئن داشته باشند و حداقل عامل انسانی را کنترل کنیم.
معاون وزیر بهداشت افزود: مهمترین عامل خطای انسانی، سرعت بالا، توجه نکردن به قوانین و مقررات رانندگی، سبقت نابجا و خواب آ لودگی رانندگان است و اگر مردم خودشان این مسائل را رعایت کنند، به میزان زیادی حوادث رانندگی در کشور کم می شود.
سیاری اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که روزانه 54 نفر بر اثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می دهند و 110نفر معلول می شوند که البته با اقدامات سازمانهای مسئول هر سال میزان این تلفات و جراحات کم می شود.
بر اساس آماری که معاون وزیر بهداشت اعلام می کند، در تعطیلات دو هفته ای نوروز هر سال، بیش از هزار نفر از مسافران نوروز به خانه بر نمی گردند.
آمار سازمان پزشکی قانونی حاکی از مرگ 16 هزار و 872 نفر بر اثر تصادف رانندگی در سال 93 است که بیشترین میزان آن در استان فارس با هزار و 459 نفر بوده است،70 درصد قربانیان این حوادث نیز زیر 50 سال سن داشته اند و 79 درصد آنها نیز مرد بوده اند. ضربه به سر نیز در 59 درصد موارد عامل اصلی مرگ در این حوادث بوده است.

غذای فاسد دومین عامل حادثه ساز نوروز
سیاری گفت: دومین عامل حادثه ساز در ایام نوروز که سلامت مردم را تهدید می کند، مواد غذایی است که در مسیر مسافرت به مسافران عرضه می شود و ممکن است، آلودگی داشته باشند.
او افزود: مسافران باید از رعایت بهداشت مواد غذایی چه آب و چه غذا در اماکن عرضه کننده این مواد در اماکن عرضه کننده مواد غذایی مطمئن شوند، حدود هزار مامور وزارت بهداشت نیز در ایام نوروز به صورت ویژه و شبانه روزی به این اماکن نظارت می کنند.
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش ایرنا درباره بیشترین تخلفات عرضه کنندگان مواد غذایی گفت: بیشترین تخلف این اماکن عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و آلودگی هایی است که در این مواد شناسایی می شود و هر سال مقدار زیادی از این مواد خطرناک از اماکن عرضه کننده،جمع آوری و معدوم می شود و تعداد زیادی از این اماکن نیز پلمب

می شوند.

105105

کد خبر: 601736

وب گردی

وب گردی