محمد هاشمی:لاریجانی از پشتیبانی جریانات ریشه دار اصولگرایان برخوردار است /محبوبیت سیدحسن بیشتر شده است

محمد هاشمی پیرامون عملکرد صدا و سیما بیان کرد:در آستانه انتخابات صدا و سیما باید به منظور ایجاد شوق و شعور در میان مردم برای شرکت در انتخابات بپردازد. با ساخت برخی مستند ها به نوعی شائبه در میان مردم ایجاد می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از انتخاب،محمد هاشمی با بیان این مطلب در مورد عملکرد صدا و سیما، افزود: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم. بر اساس آموزه های دین مبین اسلام باید در چارچوب اخلاق رفتار کنیم. همه اقشار و گروه های سیاسی باید در چارچوب اخلاق اسلامی عمل کنند. اما متاسفانه بخشی از نیروهای تندروی جناح اصولگرا موازین اخلاق اسلامی را زیر پا گذاشته اند. روش و الگوی تخریبی را در رقابت های سیاسی انتخاب کرده اند. تاسف بار تر این که این طرز رفتار بر صدا و سیما نیز حاکم شده است.

وی در ادامه با توضیح این که صدا و سیما تنها علیه یک فرد خاص روش تخریب به کار نمی برد بلکه علیه دولت و اکثر اشخاص بزرگ انقلاب و نظام از روش های تخریبی استفاده می کند، تاکید کرد: در چند وقت اخیر شاهد آن هستیم که صدا و سیما به جای آن که همدلی و همزبانی با دولت داشته باشد بیشتر به سمت تخریب عملکرد دولت و اشخاص خدمتگذار رفته است. مستند های فراوانی علیه توافق هسته ای ساخته است. در حالی که توافق هسته ای یک امر مهم برای نظام و به نفع کشور بود. صدا و سیما به جای آن که به تشریح درست خدمات دولت در این زمینه بپردازد بیشتر به حمله و تخریب غیر اخلاقی علیه دولت دامن زده است.

وی در ادامه با اشاره به پخش برخی مستند های جهت دار در آستانه انتخابات افزود: در حالی که در آستانه انتخابات صدا و سیما باید به منظور ایجاد شوق و شعور در میان مردم برای شرکت در انتخابات بپردازد. با ساخت برخی مستند ها به نوعی شائبه در میان مردم ایجاد می کند. با پخش تصاویر تقطیع شده و صحبت ها ناقص از برخی اشخاص مشهور انقلاب و نظام می خواهد حس نا امیدی در میان مردم نسبت به این افراد القا کند.

لاریجانی خود انتخاب کرده که با یک طیف معتدل ائتلاف کند

محمد هاشمی در توضیح مفهوم اصولگرایی بر جبهه بودن این جریان تاکید کرد و گفت: همان طوری که از اسم این جریان مشخص است اصولگرایی یک جبهه است. در درون جبهه نیز انواع سلایق، گروه ها واحزاب با گرایش های مختلف وجود دارد. نمی توان گفت که همه این افراد یک دست هستند. بلکه باید تفاوت های بین آنان را نیز در نظر داشت.

وی در مورد جایگاه لاریجانی در میان اصولگرایان نیز تاکید کرد: آقای لاریجانی یکی از نیروهای قدیمی اصوگرایان است. اگر هم بر اساس اخبار موجود برخی بر این نظر هستند که نزدیکان وی را در لیست اصولگرایان راه نداده اند این به معنای آن نیست که لاریجانی از جرگه اصول گرایان خارج شده است. البته انتخاب خود آقای لاریجانی بوده که با یک طیف معتدل دیگر وارد ائتلاف شود. در واقع بر اساس اخبار موجود این خود آقای لاریجانی بوده است که انتخاب کرده است. البته باید شرایط به وجود آمده در میان اصولگرایان را با دقت بررسی کرد که چه شده و چگونه بوده که آقای لاریجانی به این جمع بندی رسیده است. اما نمی توان گفت آقای لاریجانی الان از طیف اصولگرایی خارج شده است.

محمد هاشمی با اشاره به حمایت جامعه مدرسین قم از لاریجانی در انتخابات مجلس افرود: همین الان نیز آقای لاریجانی از پشتیبانی جریانات اصیل، قدیمی و ریشه دار اصولگرایان از جمله جامعه مدرسین قم برخوردار است. در نتیجه باید ماهیت جبهه ای اصولگرایان و تفاوت های درون آن را در نظرداشت. با توجه به این نکته در می یابیم که لاریجانی هنوز هم از وزنه های اصلی اصولگرایان قدیمی تر و ریشه دار تر است.

محمد هاشمی با اشاره به تلاش برخی جریاتات تندرو برای ایجاد فضای نامناسب سیاسی به اسم اصولگرایی، عملکرد آنان را نه اخلاقی و نه سیاسی دانست و افزود: متاسفانه برخی جریانات تندرو در درون اصولگرایان به جای آن که به رقابت سالم بپردازند و خود را تبلیغ کنند بیشتر به سمت الگویی تخریبی رفته اند. آنان با تخریب رقبا می خواهند صحنه را برای خود خالی کنند. این جریانات تلاش می کنند که با تخریب چهره های شاخص برای خود جایگاه سیاسی تازه ای پیدا کنند. از همین رو است که برخی تندروها در جریان اصولگرایی علاوه بر تخریب رقبای اصلاح طلب خود حتی به تخریب شخصیت های بزرگ اصولگرا هم می پردازند. در نهایت باز هم باید به این نکته توجه کرد که اصولگرایان یک طیف وسیع هستند و نباید تمامیت آن ها را صرفا در جریانات تندرو خلاصه کرد.

محبوبیت سیدحسن بیشتر شده است

محمد هاشمی گفت: بیت امام راحل و شخص آقای سید حسن خمینی در نزد افکار عمومی همواره یک جایگاه رفیع داشته اند. در واقع بیت امام و سید حسن خمینی همواره مورد توجه و محبت مردم بوده اند. بعد از مسائل اخیر، محبوبیت سیدحسن در میان مردم حتی افزایش هم یافته است.

وی افزود: سید حسن خمینی دستکم 6 سال است که درس خارج از فقه می دهد. این خودش دلیل بزرگی برای صلاحیت فقهی و اجتهاد وی است. از طرف دیگر بسیاری از بزرگان حوزه و علمای بزرگ بر صلاحیت و اجتهاد سید حسن خمینی شهادت دادند.

هاشمی توضیح داد: پیش از این نیز بیت امام و شخص سید حسن خمینی در نزد بسیاری از اقشار مختلف مردم محبویت خاص خودش را داشت. اما بعد از این جریانات اخیر به جرات باید گفت این محبوبیت چند برابر شده است. قطعا در آینده سیاسی سید حسن خمینی این افزایش محبوبیت نقش موثری خواهد گذاشت.

هاشمی با اشاره به این که اعلام عدم احراز سید حسن خمینی نه تنها از شان و منزلت و مقام بیت امام راحل و شخص وی نکاست گفت: همان رفتار متین و اخلاق مدارانه سید حسن خمینی که علی رغم مین باطنی اما به توصیه بزرگان و همچنین برای ادامه دادن راه امام خمینی راحل پا به عرصه گذاشت و به قصد حمایت از نظام و خدمت به مردم بر اساس تعهد اخلاقی که نسبت به انقلاب اسلامی و میراث امام خمینی داشت، به عرصه آمد. همین نحوه برخورد باعث شد که سید حسن خمینی در نزد افکار عمومی بسیار محبوب تر شود. بعد از ردصلاحیت هم برخورد متینانه و بزرگوارانه ایشان بازتاب بسیار خوبی در بین مردم داشته است.

203/201

کد خبر: 601747

وب گردی

وب گردی