کسب نخستین طلای ایران توسط نصیری

نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شد.

در ادامه رقابت‌های چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از صبح امروز (شنبه) در شهر بانکوک تایلند در حال برگزاری است، میثم نصیری نماینده وزن 65 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار فینال صاحب مدال طلا شد.

در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری در دور اول با نتیجه 10 بر صفر یامسام جیراوات از تایلند را مغلوب کرد. وی در دور بعد نیز مقابل معروف نوراله‌یف از ازبکستان با نتیجه 12 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. نصیری در این مرحله هم با نتیجه 13 بر 2 از سد باتماگنای باتچولون از مغولستان گذشت و به نیمه‌نهایی رسید.

وی برای حضور در فینال نیز با نتیجه 11 بر صفر ماساکازو کاموی، دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم مسابقات جهانی لاس‌وگاس از ژاپن را شکست داد و فینالیست شد. نصیری در فینال با نتیجه 9 بر صفر مقابل نورلان بیک‌ژانوف از قزاقستان به برتری دست یافت قهرمان شد و نخستین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

پیش از این یونس سرمستی با شکست در دیدار رده‌بندی وزن 57 کیلو از کسب مدال بازمانده بود.

* نتایج سایر نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور اول و در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 3 از سد کوهی کیتامورا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد مقابل سایاکابی یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه 12 بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حسین‌خانی در این مرحله نیز با نتیجه 7 بر صفر دورجخاند گامبودورج از مغولستان را مغلوب کرد و فینالیست شد.

حسین‌خانی در فینال برای کسب مدال طلا با ژیگر ذاکروف از قزاقستان مبارزه خواهد کرد.

در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر جانی اکاپوینگ از تایلند را شکست داد و در دور بعد نیز مقابل سهراب‌جان مکرم اف از ازبکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی برای حضور در فینال نیز با نتیجه 7 بر صفر خودربولگا دورجخاند از مغولستان را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.

یزدانی برای کسب مدال طلا با ماگومد موسی‌ئف، دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا از قرقیزستان روبرو می‌شود. یزدانی در فینال سال 2014 آسیا این کشتی‌گیر را شکست داده بود.

604/602

کد خبر: 601779

وب گردی

وب گردی