«کسری بزرگ» ، برنده جایزه فیلمنامه اقتباسی

به غیر از فیلم «کسری بزرگ» ساخته آدام مک‌کی، «به من یک قهرمان نشان بده» از برنده‌های جوایز فیلمنامه اقتباسی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از د رپ، در مراسم اهدای جوایز اسکریپتر USC (دانشگاه کالیفرنیای جنوبی) که شنبه‌شب در داخل دانشگاه در لس‌آنجلس برگزار شد، فیلم «کسری بزرگ» عنوان بهترین اقتباس ادبی در سینما در سال ۲۰۱۵ را دریافت کرد.

جایزه اسکریپتر هم به فیلمنامه‌نویسان فیلم و هم به نویسنده اثری که فیلم با اقتباس از آن ساخته شده اهدا می‌شود؛ این به این معنی است که برندگان «کسری بزرگ» فقط آدام مک‌کی و چارلز رندولف که هفته گذشته هم جایزه انجمن نویسندگان را دریافت کردند نبودند، بلکه مایکل لوییس نویسنده هم جایزه گرفت.

برای اولین بار، اسکریپتر یک جایزه هم برای اقتباس تلویزیونی اهدا کرد که به مینی‌سریال «یک قهرمان به من نشان بده» محصول شبکه اچ‌بی‌او رسید. دیگر نامزدهای تلویزیون، همگی تک‌اپیزودهای سریال‌های «بازی تاج و تخت»، «باقی‌ماندگان» و «مرد قلعه بالا» بودند.

کمیته‌ای متشکل از فیلمنامه‌نویسان، منتقدان، نویسندگان، تهیه‌کنندگان و افراد آکادمیک برندگان جوایز دانشگاه کالیفرنیا را مشخص می‌کنند و هاوارد رادمن، رییس انجمن نویسندگان آمریکا مسئولیت هدایت آن‌ها را بر عهده دارد. طی ۲۷ سال موجودیت جایزه اسکریپتر، برندگانش ۱۱ بار موفق به کسب جایزه فیلمنامه اقتباسی(اسکریپتر) اسکار هم شده‌اند اما در سال‌های اخیر، اسکریپتر هماهنگی بیشتری با اسکار داشته و در هشت سال گذشته از جمله پنج سال پشت سر هم، هفت برنده اسکریپتر توانستند برنده اسکار هم بشوند.

انتظار می‌رود به عنوان فیلم محبوب رقابت فیلمنامه اقتباسی، «کسری بزرگ» هم بتواند این روند را ادامه دهد. چهار نامزد از پنج نامزد اسکریپتر امسال نامزد دریافت جایزه اسکار هم هستند. «پایان تور» تنها استثناست که در رقابت اسکار، «کارول» جایش را گرفته است.

505502

کد خبر: 602015

وب گردی

وب گردی