رئیس جمهوری: روابط ایران و عمان صمیمانه و راهبردی است

رییس جمهوری، روابط ایران و عمان را دوستانه، صمیمی و راهبردی خواند و تاکید کرد که «باید سطح همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور نیز همپا با سطح روابط سیاسی، توسعه و تعمیق یابد».

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان گفت: روابط ایران و عمان که بر پایه دوستی، برادری و اعتماد متقابل بنا شده است، روابط نمونه و مثال زدنی در منطقه است و تهران از توسعه و تعمیق همکاریهای اقتصادی با مسقط استقبال می کند.

رییس جمهوری با اشاره به سیاستهای عمان در مسیر تقویت ثبات و صلح منطقه و نیز تقدیر از مواضع و همکاری این کشور همسایه در روند پرونده هسته ای اظهارداشت: ضروری است دو کشور از فرصت های فراهم شده در فضای پسابرجام، بیش از پیش برای تقویت همکاریهای مشترک بویژه در حوزه های اقتصادی استفاده کنند.

روحانی، همکاری در حوزه انرژی را یکی از زمینه های فراوان و بالقوه برای همکاری دو کشور دانست و گفت: باید با شناسایی امکانات و ظرفیت های دو کشور، آنها را در مسیر توسعه همکاریهای مشترک و رفاه دو ملت ایران و عمان بکار گرفت.

رییس جمهوری با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در بنادر و سواحل دریای عمان، افزود: بخش های خصوصی دو کشور می توانند در حوزه های بنادر، هواپیمایی، راه آهن و بانکی، همکاری های خود را گسترش دهند.

روحانی از آمادگی ایران در زمینه ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران و بازرگانان عمانی خبر داد و اظهارداشت: تسهیل تردد بازرگان ایرانی و ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت و همکاری بخش خصوص دو کشور نیز در این عرصه ضروری است.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که سفر هیات عالیرتبه عمانی به تهران، آغازگر حرکتی جدید در توسعه همکاریهای تهران – مسقط باشد.

وزیر خارجه عمان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه مسقط مصمم است در همه عرصه ها سطح همکاریهای خود با تهران را گسترش و تعمیق بخشد، گفت: امکانات و توانمندیهای اقتصادی ایران و عمان می تواند در مسیر بهبود بیش از پیش روابط دو کشور قرار گیرد.

«یوسف بن علوی» با تشریح برنامه ها و طرحهای راهبردی اقتصادی کشورش، تاکید کرد: عمان با اعطای تسهیلاتی ویژه به بازرگانان ایرانی، از حضور فعال و گسترده آنان استقبال می کند.

وی همکاری دو کشور در حوزه انرژی را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: اقتصادهای دو کشور مکمل یکدیگرند و همین موضوع زمینه گسترش همکاری های مشترک را در راستای منافع دو ملت فراهم کرده است.

201/201

کد خبر: 602025

وب گردی

وب گردی