اولین دوره کسب و کار به سبک ایرانی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

اولین رویداد کسب و کار به سبک ایرانی با حضور تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند و ایده پردازان خلاق در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل شرکت شتاب دهنده آی چیتا با اشاره به برگزاری این دوره گفت: شرکت کنندگان در این رویداد دو روزه 30 ساعت بر روی پروژه هایشان در کنار مربیانی که حضور دارند کار می کنند و بعد از این 30 ساعت ، داوران از بین 10 ایده برتر سه ایده را انتخاب می کنند . پس از انتخاب سه ایده برتر حمایت های لازم از آن ها که شامل آموزش و در اختیار گذاشتن تجهیزات است آغاز می شود تا به محصول نهایی برسند.

او با بیان اینکه ما باید کسب و کار بویژه فعالیت هایی که مبدأ آنها در کشورهای دیگر است را بومی سازی کنیم ادامه داد: ما دارای پیشینه و نیازهای فرهنگی ، اجتماعی و تاریخی متفاوتی هستیم و از 7000 سال تاریخ و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برخورداریم که می تواند در این زمینه کمک شایانی کند .

عطارزاده با اشاره به اینکه برای اولین بار در این دوره دور روزه ، حدود100 نفر از جوانان در کنار هم بر روی ایده هایشان که با موضوع بازی هست کار می کنند، گفت : دلیل انتخاب موضوع بازی این است که کشور ما جزء بیشترین جمعیت استفاده کننده از اینترنت در خاورمیانه است و در حال حاضر در دوران پسا برجام هستیم و باید به ابزارهایی که به عنوان المان های اشاعه ی فرهنگی هست توجه ویژه ای کنیم که در این راستا، بازی های کامپوتری از شیوع و اشتیاق فراوانی برخوردارند.

مدیر عامل شرکت شتاب دهنده آی چیتا گفت : کشور ایران در جایگاه خوبی در دنیا در زمینه ابداع و طراحی های خلاقانه قرار دارد هرچند امکانات، تجهیزات و سرمایه کافی در اختیار نداریم. خیلی از جوانان ما در پروژه های بزرگ بازی سازی جهان مشغول به کار هستند اما به دلیل عدم بستر سازی لازم در داخل کشور فعال نیستند .

عطارزاده با اشاره به کمک های مالی که در اختیار جوانان ایده پرداز قرار داده می شود گفت: حدود 12 میلیون تومان بصورت خدمات به آنها کمک مالی پرداخت می شود که 6 میلیون تومان آن برای عرضه کردن ایده‌ای است که به محصول نهایی رسیده و 6 میلیون تومان دیگر، اگر نیاز به امکاناتی از جمله سرور باشد در اختیار آنها قرار می گیرد.

او از برگزاری دوره بعدی کسب و کار به سبک ایرانی در فروردین ماه سال آینده با موضوع پویانمایی خبر داد و گفت: علاقمندان جهت شرکت در رویدادهای آینده می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.e-ibs.ir از زمان و مکان دقیق برگزاری رویدادهای آتی این برنامه مطلع شوند.

لازم به ذکر است در این دوره تیم های آپوکالیپس ، متروبان و سانجو به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

20103

کد خبر: 602053

وب گردی

وب گردی