میرزاده: افزایش نسبت هیأت علمی به دانشجو، از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی است

هشتمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به ریاست دکتر میرزاده و حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در حال توسعه است، تاکید کرد: در واحدهای دانشگاهی باید همراه با توسعه تحصیلات تکمیلی، نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو افزایش یابد و استانداردها رعایت شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط علمی و مذهبی شهر مقدس قم، باید در زمینه جذب اساتید اهتمام بیشتری بورزیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه اگر قرار است مجموعه ای فعالیت علمی و پژوهشی انجام دهد، باید استانداردهای لازم را رعایت کند، اظهار داشت: برهمین اساس علاوه بر وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت هم استانداردهایی برای اخذ مجوز رشته دارد که این استاندارد ها هم باید رعایت شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته در توافقی که با دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته ایم، اگر واحد های دانشگاه آزاد اسلامی برای در اختیار گذاشتن امکانات بیمارستانی برای آموزش های بالینی، با بخش خصوصی به توافق برسند، وزارت بهداشت مجوزهای لازم برای اخذ رشته را می دهد.

وی افزود: ماهیت به وجود آمدن دانشگاه آزاد اسلامی، برداشتن باری از دوش دولت است و این نکته ای است که رئیس هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه نیز به آن تاکید دارند. بنابراین ما باید روی پای خودمان بایستیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه 50 عضو هیات علمی واحد قم از خانواده شهدا و ایثارگران هستند، افزود: شهر مقدس قم با حدود 6 هزار شهید و 12 هزار جانباز، محل زندگی تعداد زیادی از خانواده های شهدا و جانبازان است که باید به خانواده شهدا و ایثارگران دانشگاه توجه بیشتری شود.

کسرایی: افزایش رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم

دکتر محمدسالار کسرایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد واحد قم، به 30 سالگی این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: از مهر سال گذشته تا امروز، رشد خوبی در افزایش تعداد دانشجویان داشته ایم. تا قبل از مهر سال گذشته حدود 8 هزار دانشجو در این واحد مشغول تحصیل بوده اند که این عدد تا امروز به حدود 13هزار دانشجو افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه با بیان این موضوع که در یک سال گذشته، حدود 159 رشته در مقاطع مختلف در این واحد دانشگاهی ایجاد شده است، گفت: در یک سال گذشته 13 پرونده برای ارتقا به مرتبه دانشیاری به سازمان مرکزی ارسال شده است.

سالاری درباره تعداد اعضای هیات علمی واحد قم گفت: 190 عضو هیات علمی رسمی و حدود 350 استاد حق‌التدریس در 4 دانشکده واحد قم مشغول تدریس هستند و بنا داریم که جمعاً 100 استاد جدید نیز با مدرک PhD استخدام کنیم.

وی افزود: طرح شفا دانشگاه آزاد اسلامی قم، در زمینی به مساحت 26 هزار مترمربع به معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده است.

20104

کد خبر: 602090

وب گردی

وب گردی