چرا حکم  دبیر جدید جشنواره موسیقی فجر صادر نشد؟

سی و یکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر در حالی شامگاه یکم اسفندماه به خط پایانی رسید که معاون امور هنری وزیر ارشاد به دبیر دوره‌ی سی و دوم این جشنواره حکمی نداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا طی سال‌های اخیر در جشنواره‌ی موسیقی فجر رسم بر این بوده که همزمان با پایان هر دوره از جشنواره همان‌شب دبیر سال بعد حکم اجرایی خود را از سوی معاون وزیر دریافت کند تا تیم اجرایی جشنواره‌ی سال بعد با کمترین تعللی کار خود را آغاز کنند، حکمی که چند سال پیاپی در شب‌های اختتامیه‌ی جشنواره‌های موسیقی فجر به حسن ریاحی اهدا می‌شد.

اتفاقا حکم دبیری سی و یکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر هم در شب اختتامیه‌ی جشنواره‌ی سی‌ام برای حسن ریاحی صادر شد اما ورق طور دیگری برگشت و از میانه‌ی راه ضمام امور جشنواره‌ی سی و یکم (امسال) به دست حمیدرضا نوربخش (رییس جشنواره) افتاد و ریاحی عملا به حاشیه رانده شد و در تصمیم‌گیری‌های جشنواره‌ی سی و یکم نقش چندان پررنگی نداشت.

وقتی خبرنگاری در نشست رسانه‌ای از نوربخش درباره‌ی نقش حسن ریاحی در سی و یکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر پرسید، او پاسخ داد: «هر سال وقتی به روزهای پایانی جشنواره نزدیک می‌شویم، دبیر سال آینده هم مشخص می‌شود که خیلی اتفاق خوبی هست. امسال هم قرار شد دکتر ریاحی این مسئولیت را ادامه دهد. بحث‌هایی هم داشته‌ایم. زمانی که طرح‌های ما ارائه شد، آقای ریاحی دبیر بودند، در حالیکه ما امسال تغییر ساختار داشتیم. در ساختار جدید و سال آینده دبیر جشنواره نخواهیم داشت. طبق روال فستیوال‌های دنیا، جشنواره‌ی فجر هم از این پس فقط یک مدیر خواهد داشت. بقیه‌ی مجموعه‌ها هم زیر نظر این مدیر تعریف می‌شوند.»

او همچنین گفته بود: «در این سال‌ها کار دبیر صرفا مسائل فنی بوده اما همه‌ی امور را بخش اجرایی پوشش می‌داد. یعنی شخصی به اسم دبیر اجرایی همه‌ی کارها را یک‌تنه انجام می‌داد. اگر فقط یک مدیر داشته باشیم، صفر تا صد را برنامه‌ریزی می‌کند و حوزه‌هایی را مشخص می‌کند. البته یک شورای سیاست‌گذاری داریم که رییس این شورا معاون امور هنری وزارت ارشاد است و رییس دفتر موسیقی هم قائم‌مقام او خواهد بود.»

اگر به سخنان نوربخش استناد کنیم، نتیجه این است که از این پس شخصی به عنوان دبیر جشنواره‌ی موسیقی فجر از سوی معاون وزیر ارشاد حکم نخواهد گرفت و از این پس این جشنواره تنها یک مدیر خواهد داشت؛ اما این مدیر جشنواره هم تا کنون حکمی از سوی علی مرادخانی دریافت نکرده است.

به نظر می‌رسد که علی مرادخانی هنوز به جمع‌بندی لازم برای تعیین مدیر یا دبیر سی و دومین جشنواره‌ی موسیقی فجر نرسیده است یا شاید هم او صلاح دیده حاشیه‌هایی که گریبان جشنواره‌ی امسال را گرفت کمی فروکش کنند و کمی دیرتر حکم جدید خود را اعلام کند.

10504

کد خبر: 602277

وب گردی

وب گردی