اسناد موسیقی عجیبی که فضانوردهای آپولو10 شنیدند/فایلی که 40 سال سری بود را بشنوید

47 سال قبل در سال 1969 زمانی که در ماموریت آپولو 10 فضانوردها چهارمین سفر انسان به مدار کره ماه را رقم زدند اصوات عجیب و غریبی شنیدند که اسنادش 40 سال سری باقی ماند. برای اولین بار اما در یک مستند علمی این موسیقی مرموز ماه پخش شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبر آنلاین ، این اسناد سرانجام در سال 2008 از حالت محرمانه خارج شدند اما اکنون شبکه تلویزیونی ساینس برای اولین بار توانسته در یک مستند آنها را به صورت عمومی نمایش دهد. فضانوردهای ماموریت آپولو 10 پس از بازگشت به زمین اعلام کردند که این اصوات که شبیه موسیقی بودند مشابه هیچکدام از تجربه‌هایشان نبوده و نمی‌دانسته‌اند باید آن را حتی گزارش کنند یا نه. مسئله قابل توجه این است که درست در مدت شنیده شدن این اصوات ارتباط رادیویی فضانوردها به صورت کامل با زمین قطع حدود یک ساعت قطع شد.

در مستند «اسناد غیر قابل توضیح» تاکید شده که توماس استفورد،جان یانگ،یوجین سرنان سه فضانورد آپولو 10 ماجرا را به ناسا اعلام کردند اما این مسئله سالهای به صورت سری افشا نشد. اسناد سری شامل فایل‌های صوتی شامل اصوات موسیقایی عجیب وغریبی هستند که سه فضانورد آپولو در زمان قطع شدن ارتباط‌شان با زمین، از طریق گوشی‌های خود شنیده بودند.

مکالماتی که بین این سه فضانورد در فیلم هم دیده می‌شود نشان می‌دهد که آنها متوجه صداهایی شدند که قبلا هرگز نشنیده بودند و برایشان بسیار غیرعادی بوده است. در بخشی از این فیلم یکی از فضانوردها به همکار خود می‌گوید": این صدا را شنیدی؟ وووووووووووووو!
هنوز دانشمندان هیچ توضیحی نتوانسته‌اند برای دلیل و علت این اصوات عجیب ارائه کنند.

20103

کد خبر: 602291

وب گردی

وب گردی