عقبایی: لغو صدور کدرهگیری در بنگاه های املاک صحت ندارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک،گفت: مصوبه دیوان عدالت اداری ارتباطی با لغو کد رهگیری از جانب مشاوران املاک ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، حسام عقبایی در نشست خبری افزود: مصوبه دیوان عدالت اداری مربوط به ابطال بند 5 و 6 مصوبه هیئت وزیران سال 87 است و ارتباطی به لغو دریافت کدرهگیری ازجانب مشاوران املاک ندارد.

وی ادامه داد: اگر دیوان عدالت اداری کدرهگیری را لغو کند مشاوران املاک بر اساس قانون امور صنفی می توانند اعضای خود را ملزم به دریافت کد رهگیری کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک،گفت: طی 10 روز اخیر کانون سردفتران بر لغو الزام کدرهگیری اصرار داشت و من احساس می کنم هر نهادی که به انتخابات صنفی خودش نزدیک می شود بدشان نمی آید موج خبری به راه بیندازند زیرا انتخابات سردفتران اسفند امسال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 14 بهمن امسال رئیس کانون سردفتران با من تماس گرفت و گفت: برای ملکی کد رهگیری می خواهم و به بنده گفت مشاور املاکی را سراغ دارید که قرارداد بیش از یک میلیاردی را تنظیم کند و حق الزحمه ای دریافت نکند و کمیسیون دریافتی از هر طرف نیز 62 هزار و 500 تومان برای یک معامله چند میلیاردی بود.

وی ادامه داد: اگر این ها می گویند کد رهگیری لغو شده چرا 31 معامله کد رهگیری گرفتند.

وی افزود: احساس می کنم بعضی از افراد به دنبال ایجاد موج خبری هستند و صحبت ها نباید در جهت خبرسازی باشد بلکه باید واقعیت هایی باشد که مردم را دچار مشکل نکند.

401401

کد خبر: 602292

وب گردی

وب گردی