افتتاح همزمان 25واحد صنعتی در بزرگ ترین شهرک صنعتی ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، خبر داد: 25واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود 5 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 3 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع شیمیایی، غذایی، سلولزی، فلزی و نساجی در بزرگترین شهرک صنعتی ایران افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ 25 واحد صنعتی استان تهران با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بصورت همزمان در بزرگترین شهرک صنعتی ایران (شهرک صنعتی شمس آباد تهران) افتتاح شد.

در مراسمی که در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد، علی یزدانی 25 واحد صنعتی را با سرمایه گذاری حدود 5 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 3 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع شیمیایی، غذایی، سلولزی، فلزی و نساجی افتتاح کرد.

در این مراسم، فاز اول طرح توسعه مجتمع طراحی و تولید مصنوعات فلزی سنگین (تولیدکننده تجهیزات صنایع نفت و گاز) با اشتغالزایی 165 نفر و فاز طرح توسعه شرکت پارس اسکان پلاستیک (تولیدکننده انواع نایلکسهای زیست تخریب پذیر) با اشتغالزایی 50 نفر در شهرک صنعتی شمس آباد تهران افتتاح و آماده بهره برداری شد.

علی یزدانی با بیان اینکه اینکه بیش از 90 درصد صنایع کشور، کوچک و متوسط هستند و از منابع مالی کافی برای حل مشکلات و سرپا نگه داشتن خود برخوردار نیستند، بر ضرورت تاسیس بانک صنایع کوچک در کشور تاکید کرد.

یزدانی با تأکید بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مقاومسازی اقتصاد کشور اظهار داشت: باید در دهه چهارم انقلاب اسلامی نیز همچون سالهای ابتدایی آن دست در دست هم به سمت ارتقاء و تعالی کشور گام برداریم.

وی افزود: با استفاده از استعدادها و توانمندیهای ایرانیان در همه نقاط جهان و با رغبت سرمایه گذاران خارجی برای حضور در کشور امن ایران، باید برند ایرانی را جهانی کنیم. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تأکید بر اینکه همه مردم و قوای رسمی کشور باید برای حل مشکلات به صحنه بیایند، اضافه کرد: برای تکمیل کار بزرگ برجام که با حمایت رهبری و شجاعت و دلسوزی رئیس جمهوری و تیم هسته ای کشور صورت گرفت، باید با برنامه ریزی و اجرای برجام 2 ، مشکلات اقتصادی کشور را به زانو درآوریم.

یزدانی به آخرین وضعیت شهرکهای صنعتی کشور نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع 944 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کل کشور، 765 شهرک با بیش از 30 هزار هکتار مساحت زمین صنعتی با اشتغال بالغ بر749000 نفر در حال خدمت رسانی به سرمایه گذاران است و در استان تهران نیز از 27 شهرک و ناحیه مصوب، 17 شهرک با اشتغالی بیش از 89 هزار نفر فعال و درحال واگذاری زمین است.

وی ادامه داد: بیش از 16 درصد جمعیت کشور در استان تهران سکونت دارند و بیش از 19 درصد واحدهای فعال کشور نیز در این استان مستقر است.

یزدانی با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری اداره امور شهرکهای صنعتی به خود صنعتگران تصریح کرد: از 349 شرکت خدماتی واجد شرایط تا کنون 209 شرکت تشکیل شده و در استان تهران نیز از 13 شهرک، 11 شرکت خدماتی تأسیس و اداره امور شهرکها را برعهده گرفته است .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران صدور 97800 جواز صنعتی جدید با اشتغال بالغ بر 2 میلیون و 780 هزار نفر در کل کشور را نشانه رغبت سرمایه گذاران به فعالیتهای صنعتی دانست و اضافه کرد: استان تهران نیز برغم محدودیت های موجود دارای 2968 جواز صنعتی جدید با اشتغالزایی 111 هزار نفر است.

یزدانی به 88 هزار واحد صنعتی فعال با اشتغالزایی نزدیک به 4.2 میلیون نفر در کشور نیز اشاره کرد و از رسانه ها خواست با همه سختیها و وجود رقبای خارجی، از تولید ملی و تولیدکنندگان ایرانی حمایت کنند.

وی کمک به نوسازی صنایع کوچک، تشکیل خوشه های صنعتی، پیمانکاری فرعی و تجدید نظر در فرآیندها و تکمیل زیرساخت در شهرک های صنعتی کشور را از جمله برنامه های حمایتی سازمان متبوع خود از صنایع کوچک و شهرکها ونواحی صنعتی در سال آینده اعلام کرد.

401401

کد خبر: 602305

وب گردی

وب گردی