مراسم یاد بود مدافع حرم اهل بیت(ع) شهید فیروز حمیدی زاده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز شب گذشته در مراسمی که با حضور مدیرکل، معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، مسئولان فرهنگی، اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد بجنورد و دیگر اقشار مردم در مسجد امام رضا(ع) واحد بجنورد برگزار شد، از مقام شامخ و عالی مقام شهید فیروز حمیدی زاده که در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) به شهادت رسید، تجلیل به عمل آمد.

دکتر علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا(س) و شهادت دانشجوی شهید فیروز حمیدی زاده گفت: « تکریم شهیدان، تلاشی مقدس در برافراشتن پرچم‌های سرخ استقلال و آزادی بشریت از یوغ ذلت و اسارت است».

فیروزنیا ضمن تشریح مقام والای شهید در نزد خداوند متعال گفت:«شهادت و ایثار در راه خداوند گام بلندی در راستای احیای ارزش‌های مکتب توحید و عدالت است زیرا شهادت همانا از خودگذشتگی و جانفشانی برای حفظ ارزش ها و آرمان های اسلامی است».

او گفت: « شهادت از برترین و از مقدّس ترین مفاهیم و واژه های الهی و تجلی بخش حیات امّت‌ها است و شهادت اوج کمال انسان است».

فیروزنیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند:«اگر مدافعان حرم مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم همانا زیباترین تعبیر مقام معظم رهبری درباره حضور غیورمردان و شهدای مدافع حرم اهل بیت استو به واقع عمق مفهوم نبرد استراتژیک رزمندگان غیور اسلام را در سوریه نشان می دهد».

غلامعلی فصیحی مسئول فرهنگی تیپ فاطمیون مشهد ضمن بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم اهل بیت به بیان ویژگیهای رفتاری و اخلاقی شهدا پرداخت و گفت: «در مجلسی که عاشقان شهادت حضور دارند صحبت از شهادت و شهدای مدافع حرم اهل بیت کار بسیار سختی است».

فصیحی علت حضور فاطمیون در سوریه را کمک به شیعیان خواند و گفت: «حضور تیپ فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و رزمندگان این تیپ هرکجا شیعیان و محبان اهل بیت(ع) درخطر باشند، فرقی نمیکند سوریه باشد یا عراق یا یمن به یاری آنها می شتابد».

در این مراسم پیام تسلیت دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و پیام تسلیت دکتر فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی خطاب به خانواده شهید قرائت شد و مداح اهل بیت حاج حسین محراب در رثای اباعبدالله الحسین(ع) و بی بی دو عالم فاطمه زهرا(س) به مدیحه سرایی پرداخت.

شهید فیروز حمیدی دانشجوی مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از شهدای پاسدار و بسیجی دلاور بود که 12 بهمن ماه سال جاری در عملیات شکست محاصره شهرهای شیعه نشین "نبل" و " الزهرا" به شهادت رسید.

105105

کد خبر: 602388

وب گردی

وب گردی