نگاهی به 7 جدال گذشته آبی اناری ها با شاگردان ونگر

تیم‌های فوتبال آرسنال و بارسلونا امشب در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دیدار رفت خود را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آرسنال خیلی بدشانس بود که در نخستین دیدار خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا با قرعه‌ای سخت روبرو شد و امشب آن ها در خانه دیدار رفت خود را با بارسلونا برگزار می‌کنند. به بهانه این دیدار نگاهی به 7 مصاف گذشته این دو تیم در رقابت‌های اروپایی داریم.

1- بارسلونا 1 - آرسنال 1 (مرحله گروهی) 29 سپتامبر 1999
ونگر در دومین سال حضور تیمش در لیگ قهرمانان، در گروهی دشوار و در کنار فیورنتینا و بارسلونا قرار گرفت. دیدار رفت دو تیم در نیوکمپ با نمایش خوب شاگردان ونگر همراه بود و آنها در حالیکه با گل لوئیس انریکه از تیم تحت هدایت لوئیس فن‌خال عقب بودند در نهایت با گلزنی نوانکو کانو به تساوی یک - یک رسیدند.

فرانک دی‌بوئر در مصاف با نوانکو کانو

2- آرسنال 2 - بارسلونا 4 (مرحله گروهی) 19 اکتبر 1999
با توجه اینکه هایبوری، ورزشگاه آن زمان آرسنالی‌ها برای دیدارهای اروپایی کوچک بود، این مسابقه در ومبلی برگزار شد. ریوالدو و لوئیس انریکه خیلی زود مهمان را پیش انداختند و در ادامه دنیس برگ‌کمپ فاصله را کم کرد. گل‌های لوئیس فیگو و فیلیپ کوکو کار توپچی‌ها را تمام کرد و مارک اورمارس هلندی هم که یکی از چندین بازیکنی بود که از آرسنال به بارسا کوچ کرد، نتیجه را 4 بر 2 کرد. شاگردان ونگر در نهایت موفق به صعود از گروه نشدند.

لوئیس انریکه پس از گلزنی برابر آرسنال

3- بارسلونا 2 - آرسنال 1 (فینال) 17 می 2006
عملکرد بسیار خوب آرسنال در خط دفاع باعث شد آنها در سال 2006 به فینال برسند. آنها در هیچ یک از شش دیدار قبلی خود در دور حذفی گل نخورده بودند اما این رکورد قابل توجه در همان دقیقه 18 بازی مورد تهدید قرار گرفت. اخراج ینس لمن، دروازه‌بان آلمانی آرسنال کار را برای آنها بسیار دشوار کرد اما این توپچی‌ها بودند که توسط سول کمپبل به گل نخست رسیدند. در نهایت ساموئل اتوئو و جولیانو بلتی برای آبی و اناری‌ها دو گل زدند تا این تیم دومین قهرمانی خود در اروپا را جشن بگیرند.

بلتی برزیلی با این ضربه قهرمانی تیمش را رقم زد

4- آرسنال 2 - بارسلونا 2 (مرحله یک‌چهارم نهایی) 31 مارس 2010
2 گل زلاتان ابراهیموویچ تا دقیقه 60 خیال بارسا را برای یک برد آسان در ورزشگاه امارات راحت کرده بود اما این پایان کار نبود. تئو ولکات که در دقیقه 67 به بازی آمده بود 2 دقیقه بعد برای تیمش گلزنی کرد و سسک فابرگاس هم در اواخر مسابقه یک ضربه پنالتی گرفت و آنرا آنقدر محکم زد که منجر به شکستن پایش شد.

ضربه پنالتی فابرگاس که باعث شکستن پایش شد

5- بارسلونا 4 - آرسنال 1 (مرحله یک‌چهارم نهایی) 6 آوریل 2010
نیکولاس بندتنر در اوایل مسابقه با گل خود نیوکمپ را در حیرت فرو برد. لیونل مسی خیلی زود موتور گلزنی خود را روشن کرد و یکی از بهترین شب‌های خود در لیگ قهرمانان پشت سر گذاشت. 4 گل این اعجوبه آرژانتینی کار را برای ونگر و شاگردانش تمام کرد.

مسی یکی از چهار گلش برابر آرسنال را جشن گرفته

6- آرسنال 2 - بارسلونا 1 (مرحله یک‌هشتم نهایی) 16 فوریه 2011
شاید این مسابقه یکی از به یاد ماندنی‌ترین نمایش‌های آرسنال در اروپا بود. جک ویلشر و سسک فابرگاس با عملکرد عالی خود ژاوی و اینیستا را تحت‌الشعاع قرار داده بودند. آرسنال در عرض 5 دقیقه با گل‌های رابین فن‌پرسی و آندره آرشاوین بازی باخته را با برد عوض کرد. گل آرشاوین با همکاری بسیار عالی بازیکنان آرسنال و ضربه تمام کننده این بازیکن روس حاصل شد.

شادی آرشاوین پس از گلزنی برابر بارسا

7- بارسلونا 3 - آرسنال 1 (مرحله یک‌هشتم نهایی) 8 مارس 2011
بارسا با یک گل پیش افتاده بود اما گل به خودی سرخیو بوسکتس ورق را به سود آرسنال برگرداند. آنها حالا در آستانه صعود به مرحله بعد بودند اما یک اتفاق ویژه سرنوشت بازی را رقم زد. رابین فن‌پرسی پس از اینکه در موقعیت آفساید و پس از سوت داور به توپ ضربه زد توسط ماسیمو بوساکا، داور سوئیسی با کارت زرد دوم جریمه و از بازی اخراج شد. واکنش مهاجم هلندی آرسنال پس از دیدن کارت قرمز و در حالیکه معتقد بود بدلیل سر و صدای هواداران در نیوکمپ صدای سوت را نشنیده هنوز در خاطر هواداران آرسنال مانده است. ژاوی و مسی دو گل زدند و البته آرسنال باز هم می‌توانست تیم صعود کننده لقب بگیرد اگر بندتنر دانمارکی یک فرصت عالی گلزنی را از دست نمی‌داد.

604/601

کد خبر: 602444

وب گردی

وب گردی