جعفر توفیقی: دانشگاه آزاد اسلامی بار زیادی را از دوش دانشگاه‌های دولتی و دولت برداشته است

دکتر توفیقی با اشاره به برگزاری هفتادمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی و عدالت آموزشی را درخشان توصیف کرد وگفت: تربیت نیروی انسانی و استعدادهای درخشانی که در سراسر کشور حضور دارند، ماحصل بخشی از تلاش های دانشگاه آزاد اسلامی  است که انکارناپذیر می باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جعفر توفیقی با بیان اینکه گستردگی حضور دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی استان‌ها، یکی دیگر از نشانه‌های موفقیت این مجموعه است، اظهارکرد: بیش از نیمی از جمعیت دانشجویی کشور در این مجموعه بزرگ تحصیل می‌کنند که این موضوع نشانه‌ای از موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه پاسخگویی به تقاضای اجتماعی موجود در حوزه آموزش عالی است.

دانشگاه آزاد اسلامی بار زیادی را از دوش دانشگاه‌های دولتی و دولت برداشته است

توفیقی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بار زیادی را از دوش دانشگاه‌های دولتی و دولت برداشته است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق یکی از شعارهای جمهوری اسلامی، که افزایش دسترسی مردم به آموزش عالی است، سهم عمده‌ای ایفا کرده است.

وی ادامه داد: این یک شعار مترقی است که در کشور ما در جریان است و از این منظر دانشگاه آزاد اسلامی توانسته امر مهمی را محقق کند. به‌طورکلی دانشگاه‌ها در کشورهای پیشرفته به دنبال فراهم کردن امکان ورود تمام اقشار جامعه به آموزش عالی هستند.

وی گسترش واحدها، توسعه رشته‌های دانشگاهی، افزایش جمعیت دانشجویی و تربیت نیروی متخصص و جوان را از دیگر اقدامات خانواده دانشگاه آزاد اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد گام‌های بلندتری از سوی این مجموعه باشد.

ارتقای سطح کیفی آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف دکتر میرزاده است

توفیقی در مورد شیوه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی و راهبرد حرکت به سمت تمرکززدایی، اظهار کرد: مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در بدو امر بنا به ‌ضرورت‌ها و دلایلی نیاز به سیاست‌های واحد و مدیریت واحد در سراسر کشور داشت، اما در شرایط کنونی که این مجموعه تجارب زیادی کسب کرده و واحدها با به‌کارگیری هیئت‌علمی و افزایش تعداد مدیران، تربیت افراد توانمند در این حوزه و گسترش برنامه‌ها به بلوغ بیشتری رسیده‌اند، دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به سمت مدیریت غیرمتمرکز حرکت کند و از طریق تفویض اختیار به هیئت‌امناها، اجازه دهد که هر واحد به ‌صورت مستقل مدیریت شود.

توفیقی نسبت به شکل‌گیری هیئت‌امنای استان‌ها و تقویت آنها که درنهایت به تمرکززدایی بیشتر می‌انجامد، ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: افزایش کیفیت و ارتقای سطح کیفی آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی از اهدافی است که دکتر میرزاده درصدد تحقق آن است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تقاضای اجتماعی برای ورود به دانشگاه کم شده فرصت مغتنمی پیش‌آمده که دانشگاه آزاداسلامی سیاست‌های کیفی سازی را دنبال کند.

به آینده دانشگاه آزاد اسلامی خوش‌بین هستم

وی جذب هیئت‌علمی جدید را مهم‌ترین اقدام برای افزایش کیفی سطح آموزشی دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به جد در پی جذب هیئت‌علمی بخش دولتی و غیردولتی است که از پیامدهای آن، کاهش نسبت استاد به دانشجو و نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی است.

توفیقی در پایان گفت: من به آینده دانشگاه آزاد اسلامی خوش‌بین هستم و فکر می‌کنم دانشگاه آزاد اسلامی با ادامه این روند می‌تواند نیاز برخی واحدها به هیئت‌علمی را جبران کند، با توجه به اینکه هیئت‌علمی مهم‌ترین نقش در تربیت دانشجو را دارد، پیامدهای این راهبرد در آینده نزدیک مشخص خواهد شد که افزایش سطح علمی دانش‌آموختگان یکی از نتایج آن است.

20104

کد خبر: 602485

وب گردی

وب گردی