معاون وزیر علوم خبر داد: ممنوعیت استفاده تبلیغاتی کاندیداها از امکانات دانشگاه ها

معاون فرهنگی وزیر علوم با تشریح بخشنامه فعالیتهای انتخاباتی دانشگاهها گفت: طبق قانون استفاده تبلیغاتی کاندیداها و بهره گیری سلیقه ای از امکانات دانشگاه ها ممنوع است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سید ضیاء هاشمی در خصوص بندهای بخشنامه هایی که در ارتباط با انتخابات به دانشگاه ها ابلاغ شده است، گفت: ما به طور مرتب جلسات توجیهی و هماهنگی با همکاران خود در دانشگاه‌ها برگزار می کنیم، در ارتباط با انتخابات نیز برگزاری این جلسات را از ۶ ماه پیش آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: در بخشنامه هایی که به دانشگاه ها ارسال شده، محور ما تاکید بر قانونمندی، توجه به قانون، تسهیل امور و تشویق بر مشارکت دانشگاهیان، زمینه سازی توسعه فعالیت تشکل های دانشجویی، اساتید و عموم دانشگاهیان بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: در بخشنامه اخیر نیز چند محور را دوباره یادآوری کرده ایم، اول بر توجه به قانون تاکید کرده ایم، طبق قانون استفاده تبلیغاتی کاندیداها و بهره گیری سلیقه ای از امکانات دانشگاه ها ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین تاکید کرده‌ایم در قالب کرسی های آزاد اندیشی امکان گفتگو یا مناظره بین طرفداران کاندیداها یا نمایندگان گروه‌ها و سلایق مختلف فراهم شود و با حفظ تعادل و توازن و بدون هرگونه تبیعضی زمینه رونق و رشد مشارکت در انتخابات فراهم شود.

وی درباره اینکه آیا تا کنون گزارشی از دانشگاه ها مبنی بر عدم ارایه مجوز برای حضور چهره های انتخاباتی ارایه شده است افزود: تاکید ما این است که هیات های نظارت دانشگاه ها جلسات بیشتری را برگزار کنند و همچنین سرعت رسیدگی به تقاضاها را با رویکرد تسهیل گرانه بیشتری افزایش دهند.

هاشمی با بیان اینکه از طرفی دیگر نیز تاکید ما بر اجرای قانون است، افزود: البته تعیین مصادیق برعهده خود هیات های نظارت بوده و ممکن است در شرایطی برنامه ای پیشنهاد شود که امکان برگزاری آن و یا حفظ نظم آنجا نباشد، در آنجا دیگر تعیین مصادیق و تصمیم گیری در مورد مصادیق برعهده خود هیات نظارت است. ممکن است در این زمان جمع بندی دیگری انجام شود.

20104

کد خبر: 602508

وب گردی

وب گردی