تقوی: پیرامون  لیست خبرگان جامعه‌ روحانیت مبارز و جامعه مدرسین  اختلافاتی وجود دارد/برای رقابتی بسیار تنگاتنگ و پرشور آماده‌ایم

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: از شعارها و اسامی کاندیداهایی که از سوی عده‌ای حمایت می‌شوند، می‌توان تفکرات آن‌ها را ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز ،حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در همایش علما، ائمه جماعات و روحانیت تهران بیان کرد:‌یکی ازجریان‌های اصیل اسلام روحانیت مبارز بوده است. هویت و تفکرات این جریان نیز در طول تاریخ برای مردم شناخته شده بوده و اعتماد جامعه را نیز کسب کرده است و قله روحانیت نیز مرجعیت است که امام خمینی(ره) با استفاده از این حوزه و مسند مردم را به صحنه آورد و مردم نیز حقیقتا از عمق جان از ایشان حمایت کردند.

وی افزود:‌ ما در شرایطی قرار داریم که آمریکا طمع کرده است که به کشور نفوذ پیدا کند و رهبری نیز در این رابطه هشدار دادند و این‌که کلمه نفوذ در کلام رهبری عنوان می‌شود یک واژه ساده نیست و در پشت آن هزاران صفحه مطلب وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که «شرایط کنونی بسیار حساس است و انقلاب را باید با تمام وجود حفظ کرد» گفت: آمریکا می‌خواهد به کشور نفوذ کند اما ما محکم درها را به روی استکبار بسته‌ایم و هرگز آمریکا نباید خیال کند که از طریق برجام روزنه‌ای برای نفوذ پیدا کرده است.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان این‌که «برای کمک به انقلاب و نیز انتخابی اصلح روحانیت به جریان‌سازی بپردازد و مردم را در این امر راهنمایی کند» به روند رسیدن به فهرستی که به عنوان ائتلاف اصولگرایان به مردم معرفی شده است اشاره کرد و گفت: برای انتخاب تک تک آن‌ها ساعت‌ها بحث و جلسه و گفت‌وگو داشته‌ایم.کاندیداهایی هم که از لیست نهایی بیرون ماندند نیروهای خوبی بودند و ما این را کتمان نمی‌کنیم و عدم حضور آن‌ها در لیست نهایی به معنای نالایق بودنشان نیست؛ چراکه شورای ائتلاف از میان 198 نفر کاندیدای تهران تنها باید 30 نفر را انتخاب می‌کرد و این کار آسانی نبود.

تقوی افزود:ما سعی کردیم لیستی را تدوین کنیم که اسامی‌ آن تنوع داشته باشد و در عین حال یک لیست جامع نیز باشد؛ چراکه ما در خط ولایت قرار داریم و با نگاه ولایی لیست خود را آماده کرده‌ایم و از تمام افرادی که در آن قرار دارند نیز دفاع می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به وجود یک رقابت بسیار تنگاتنگ و پرشور در این دوره از انتخابات اظهار کرد:‌ ما خود را آماده یک رقابت بسیار تنگاتنگ و پرشور کرده‌ایم و البته در مورد لیست خبرگان جامعه‌ روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اختلافاتی وجود دارد که هم‌اکنون وقت آن نیست که به آن بپردازیم و در حال حاضر باید با وحدت برای انتخابات آماده شویم.

203/201

کد خبر: 602524

وب گردی

وب گردی