بررسی وضعیت جذب دانشجوی خارجی توسط روسای دانشگاه‌های برتر

دبیر اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر و بزرگ سراسر کشور از بررسی موضوعات فرهنگی و دانشجویی در هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سیداحمدرضا خضری، با بیان اینکه هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پردیس بندرعباس این دانشگاه و با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: در این جلسه 4 نشست کاری در صبح و عصر برگزار شده و موضوعات مهم فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در یکی از نشست‌ها، معاون فرهنگی وزیر علوم به تفصیل برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت علوم در حوزه مسائل فرهنگی را تشریح کرده و به گفت‌وگو با روسای دانشگاه پرداختند و از نظرات و مشورت‌های آنها درمورد مباحث فرهنگی باخبر شدند.

دبیر اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر و بزرگ سراسر کشور افزود: رییس سازمان امور دانشجویان در نشستی دیگر به تفصیل برنامه‌های مختلف این سازمان اعم از چگونگی اعزام دانشجویان به خارج برای فرصت‌های مطالعاتی و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت علوم را تشریح کرد و از روسای دانشگاه‌ها خواست تا دیدگاه‌های خود را منعکس کنند. البته در این اجلاس موضوعات دیگری در نشست‌های کاری دیگر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

خضری با بیان اینکه یکی از مباحث مطرح شده در هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر چگونگی جذب دانشجوی خارجی بود، اظهار کرد: دانشگاه‌ها تاکنون در زمینه‌های مختلف از جمله جذب دانشجوی خارجی با وزارت علوم همسو بودند اما تداوم این امر نیازمند هماهنگی‌های کلان در سطح سازمان‌ها و نهادهای بیرون از وزارت علوم بود و وزارت علوم درخواست هماهنگی بیشتر در این زمینه‌ها را داشت که دانشگاه‌ها قول همکاری دادند تا بتوان از این ظرفیت هم برای منابع درآمدی دانشگاه ها و هم برای شناساندن دانشگاه های کشور در عرصه جهانی استفاده کرد.

20104

کد خبر: 602549

وب گردی

وب گردی