مکان غیرقانونی تجمع انتخاباتی در اردبیل پلمب شد/راه اندازی کشیک‌های سیار از سوی دادسرا

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از پلمب مکان غیرقانونی تجمع انتخاباتی خبر داد و افزود: با ورود دستگاه قضا مکانی غیرقانونی که قرار بود در آن تجمع صورت گیرد و ممکن بود تشنج‌‌هایی را به همراه داشته باشد، پلمب شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان ناصر عتباتی با بیان اینکه تاکنون تخلف انتخاباتی منتهی به تشکیل پرونده کیفری در سطح استان اردبیل نداشته‌ایم، گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی این استان تاکنون چندین بار تشکیل جلسه داده و اقدامات خوبی را برای برگزاری یک انتخابات پرشور انجام داده است.

او افزود: قبل از آغاز تبلیغات انتخابات، دادستانی طی جلسه‌ای با حضور کاندیداهایی که صلاحیت آن‌ها احراز شده بود، اقدامات و توجیهات قضایی لازم در بحث مقررات قانونی انتخابات را مطرح کرد و در این جلسه تاکید شد که اگر تخلفی صورت گیرد بدون مماشات برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمان تبلیغات قانونی انتخابات، گفت: از اولین روز شروع تبلیغات، چهار گشت کشیک سیار با رویکرد پبشگیری از وقوع جرم از سوی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل در 4 حوزه شهری مشغول به فعالیت شده‌اند که در این گشت‌ها یک مقام قضایی نیز حضور دارد و با همراهی نیروی انتظامی، شهرداری و فرمانداری مصادیق تبلیغاتی غیرمجاز را رصد کرده و دستورات لازم را صادر می‌کنند.

عتباتی گفت: حضور این کشیک‌های سیار تاثیر بسیار خوبی در عدم بروز پرونده‌های تخلف انتخاباتی داشته است و تلاش شده تا جایی که می‌توانیم اقداماتمان منتهی به تشکیل پرونده کیفری نشود.

تذکر به 7 کاندیدا و 2 مجری انتخاباتی

او با بیان اینکه تاکنون به هفت کاندیدا تذکر داده‌ایم، ادامه داد: همچنین از سوی دستگاه قضا به 2 نفر از مجریان انتخاباتی در 2 شهرستان که مداخلاتی در بحث انتخابات داشتند به دلیل رعایت نکردن بی طرفی و جانبداری از کاندیدای خاص تذکرات لازم ارائه شده است.

عتباتی از پلمب مکان غیرقانونی تجمع انتخاباتی در شهر اردبیل خبر داد و افزود: با ورود دستگاه قضا مکانی غیرقانونی که قرار بود در آن تجمع صورت گیرد و ممکن بود تشنج‌‌هایی را به همراه داشته باشد، پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در پایان بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: دستگاه قضا همه تلاش خود را می‌کند تا انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری مردم و در نهایت سلامت برگزار شود تا تو دهنی محکمی به کشورهایی بزنیم که قصد مداخله در تصمیم مردم برای تعیین سرنوشت کشور خود را دارند و در عمل جواب آن‌ها را بدهیم.

105105

کد خبر: 602667

وب گردی

وب گردی