چهارمین دوره از دوره های طرح معرفت افزایی خرداد 1395 برگزار می شود

دبیر هم اندیشی اساتید واحد دانشگاهی علوم تحقیقات هدف از برگزاری دوره های معرفت افزایی در واحد علوم و تحقیقات را تعامل آرا و اندیشه های اساتید، معرفت شناسی دینی و قرآنی عنوان کردو گفت: از سال 1393 تاکنون سه دوره از سلسله دوره های دانش افزایی اساتید برگزار شده است

به گزارش ایسکانیوز ، رقیه صدرایی با اشاره به استقبال اساتید از دوره های دانش افزایی گفت: بازشناسی ارزش های دوره های هم اندیشی شامل بازشناسی ارزش های دینی و اخلاقی از یک سو و ترویج گفتمان موضوعات و محورهایی که در دوره ها برگزار می شود به همراه بازشناسی ارزشهای معرفت شناسی نفس که نافع ترین معرفت در دین است، از سوی دیگر از دیگر اهداف برگزاری این دوره ها است.

صدرایی به حضور حدود 120 نفر از اساتید واحد علوم و تحقیقات در سه دوره برگزار شده معرفت افزایی اساتید در این واحد اشاره کرد و گفت: دوره اول آن، بهمن ماه 1393 با محوریت تعلیم و تربیت اسلامی با تدریس علی قائمی، دوره دوم خرداد ماه 1394 با محوریت فلسفه اسلامی با تدریس پروفسور غلامحسین ابراهیمی دینانی و تاریخ تمدن اسلامی با تدریس احمدرضا خضری و دوره سوم آن در دیماه 1394 با موضوعات بازآموزی مباحث نو در تحقیق و پژوهش با عنوان روش تحقیق و با تدریس سید جمال الدین طبیبی و ارزیابی پژوهشی و آموزشی با تدریس علیرضا ایرانبخش و حمیده رشادت جو برگزار شده است.

دبیر هم اندیشی اساتید واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: رویکرد دوره های معرفت افزایی اساتید بصورت تعاملی و بر اساس اندیشه های آزاد و گفتمان بین اساتید و پرسش و پاسخ برگزار می شود، که از نقاط قوت این دوره ها نیز بحساب می آید. این امر تأثیر بسزایی در علاقمندی اساتید برای شرکت در این کارگاه ها را داشته است.

صدرایی اضافه کرد: پایه و اساس دوره های معرفت افزایی بر اصول دین استوار است که به سبب تعاملی بودن کارگاه ها موجب رشد معنویت و معرفت شناختی در اصول دین، توحید، نبوت، امامت (ولایت ) و معاد می شود.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات از برگزاری دوره چهارم کارگاه های معرفت افزایی در خردادماه سال 1395 خبر داد و گفت: با توجه به استقبال اساتید و به درخواست آنها درصدد هستیم تا چهارمین دوره از دوره های معرفت افزایی اساتید را با عنوان " اندیشه سیاسی – انقلاب اسالم و اخلاق حرفه ای" در سال آینده برگزار کنیم.

صدرایی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری کارگاه های معرفت افزایی به دنبال برگزاری دوره هایی مرتبط با اخلاق اسلامی و مشکلات جوانان که در این دوره ها به ارتباط اساتید و جوانان در دانشگاه با محوریت اخلاق اسلامی پرداخته خواهد شد.

20103

کد خبر: 602735

وب گردی

وب گردی