شرکت‌های اینتل و ال­‌جی الکترونیکس همکاری خود را برای اشاعه فناوری تلماتیک بر پایه نسل پنجم موبایل (۵G نسل بعدی فناوری بیسیم برای ماشین‌ها ) آغاز کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، در کنگره جهانی موبایل بارسلونا، همکاری ال­‌جی و اینتل برای تجهیز خودروهای نسل جدید به فناوری تلماتیک ۵G کلید خورد.

تحقیقات، تجربیات و پیشگامی دو شرکت ال­‌جی و اینتل برای اولین بار منجر به ایجاد بازاری با سیستم‌های آماده به کار ۵G خواهد شد. ال­‌جی اولین شرکتی است که در محصولات تلماتیک از فناوری بر پایه ارتباط LTE به جای شبکه‌های ۲G و ۳G استفاده می‌کند.

تلماتیک ۵G داده‌ها را ۳۳ برابر سریعتر از ۴G LTE رد و بدل می‌کند و همچنین تاخیر آن یک دهم سرعت‌های کنونی است. همچنین، نرم‌­افزار می­‌تواند با سرعت بالا از طریق شبکه ( OTA (Over The Air به روزرسانی شود. با این روش ویدئوها و سایر محتواهای چندرسانه‌ای از طریق سیستم‌های اینفوتینمنت ماشین سریعتر به روز رسانی می‌شوند.

با تجهیز به فناوری V۲V (اتصال ماشین به همه چیز)، سیستم ۵G به طرز قابل توجهی، حتی زمانی که ماشین با سرعت بالا در حال حرکت است، تأخیر زمانی را کاهش می‌دهد. ارتباط ماشین به ماشین، ماشین به سازمان و یا ماشین به عابر پیاده با استفاده از ۵G می‌تواند از خطر سوانح رانندگی بکاهد و تجربه رانندگی ایمن‌تری را رقم بزند.

با در کنار هم قرار دادن توانایی‌های بخش فناوری ارتباطات موبایل و بینش بخش قطعات خودرو، شرکت ال­‌جی گام مهمی در پیشگامی عرصه تلماتیک در صنعت خودروهای هوشمند برداشته است. شرکت ال‌جی تامین‌کننده تخصصی ماشین­های تلماتیک برای ‌GM سیستم تلماتیک ۴G LTE OnStar است که بر طبق گزارش Strategy Analytics توانست با سهم بازار ۳۰.۱ درصد در سال ۲۰۱۳، ۳۰.۳ درصد در سال ۲۰۱۴ و ۲۹.۹ درصد در سال ۲۰۱۵ در بالاترین موقعیت تلماتیک خودرو قرار بگیرد.

کیم جین یانگ، رئیس بخش تجارت قطعات خودرو در اینفوتینمنت اتومبیل ال­‌جی الکترونیکس می­‌گوید: امیدواریم با همکاری نزدیک با اینتل رهبری خود را در بازار محصولات ارتباطی تلماتیک ۵G تثبیت کنیم.»

آیچا ایوانز، نائب رئیس و مدیر گروه تجهیزات و ارتباطات اینتل نیز دراین باره گفت: «ال­‌جی شرکت مهمی در زمینه تأمین قطعات خودرو برای پیوستن به توسعه تحقیقات تلماتیک ۵G به شمار می‌رود. ما باور داریم ترکیب پیشگامی ارتباطات ال­‌جی و تجربیات اینتل در شبکه خودروها، سنسور فیوژن و الگوریتم‌های یادگیری فناوری نوآورانه ۵G را برای خودروها به ارمغان خواهد آورد.

20103

کد خبر: 602878

وب گردی

وب گردی