کنگره جهانی تلفن همراه/ از  ربات کروی تا فناوری جدید تشخیص هویت

ربات کروی شرکت LG، فناوری جدید تشخیص هویت شرکت MasterCard و هدست Vive محصول شرکت HTC، جدیدترین فناوری های رونمایی شده در کنگره جهانی تلفن همراه 2016 بارسلون هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، نمایشگاه گوشی های همراه هرساله در ماه فوریه (25-22) در بارسلون برگزار می شود. این نمایشگاه یک رویداد مهم در حوزه مهمترین فناوری های گوشی های همراه، انواع تبلت و فناوری های پوشیدنی است.

رونمایی شرکت LG از ربات کروی
زمانی که شرکت LG اعلام کرد به همراه گوشی هوشمند G5‏، یک ربات کروی هوشمند عرضه می کند، کاربران مشتاقانه در انتظار رونمایی از روباتی شبیه به ربات هوشمند Sphero بودند. اما عملکرد Alas، ربات کروی شرکت LG، به هیچ عنوان شباهتی به عملکرد فوق العاده Sphero ندارد و هنوز در حال توسعه است. قرار است این ربات قابلیت کنترل تلویزیون، تجهیزات صوتی و سیستم تهویه مطبوع را کنترل کند و با استفاده از پرتو لیزر سرگرمی مناسبی را برای حیوانات خانگی فراهم سازد. با وجود این شب گذشته، در جریان رونمایی از این ربات به نظر می رسید که به برخی از دستورالعمل ها پاسخ نمی دهد. قرار است گوشی G5 در ماه آوریل به طور عمومی عرضه شود، اما ربات کروی LG حداقل به شش ماه زمان برای عرضه تجاری نیاز دارد.


رونمایی شرکت MasterCard از فناوری جدید تشخیص هویت
شرکت MasterCard از یک شیوه جدید برای تشخیص هویت کاربران کارت های اعتباری و چک رونمایی کرد که در آن از فناوری های پردازش تصویر استفاده می شود. برای استفاده از این شیوه باید نرم افزار این شرکت روی گوشی موبایل کاربر نصب شود. سپس در هنگام خرید آنلاین، کاربر باید در زمان ورود اطلاعات کارت اعتباری، با استفاده از گوشی هوشمند یک عکس سلفی از صورت خود بگیرد. قرار است از این شیوه تشخیص هویت، در برخی از تراکنش های مالی بهره گیری شود.
پیش از این شرکت MasterCard نمونه اولیه این فناوری را در نمایشگاه CES معرفی کرده بود.


هدست Vive شرکت HTC را نجات می دهد
در نمایشگاه WMC سال 2016، شرکت HTC هدست واقعیت مجازی خود را با قیمت 799 دلار عرضه کرد. با وجود قیمت بالا، نسخه مصرف کنندگان از هدست Vive پس از رونمایی، لحظات هیجان انگیز و جالبی را برای کاربران خود ساخت. این شرکت به سرعت می رود تا به یک شرکت تک محصولی بدل شود. اما با توجه به تجربه فوق العاده ای که استفاده از این هدست برای کاربران به ارمغان می آورد، این شرکت به هیچ عنوان از رویه پیش رو نگرانی ندارد.

20103

کد خبر: 602916

وب گردی

وب گردی