معاون چیت‌چیان، خبر داد: افزایش ظرفیت تولید برق به بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات

معاون وزیرنیرو، با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه محوری برنامه ششم است، گفت: کاهش مصرف سوخت، بهبود شاخص‌های زیست‌ محیطی از دیگر اهداف این برنامه است.

به ‌گزارش ایسکانیوز، هوشنگ فلاحتیان در تشریح مهمترین سیاست های توسعه صنعت برق در برنامه ششم توسعه، گفت: در طول برنامه ششم توسعه باید ظرفیت نیروگاهی کشور از ۷۴ هزار مگاوات به ۱۰۰ هزار مگاوات افزایش یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در این برنامه خطوط انتقال و توزیع و ایستگاه‌های ولتاژ برق در کل کشور هم توسعه می یابد، تصریح کرد: تنوع‌ بخشی به انرژی برق و اضافه کردن سهم انرژی‌های تجدید پذیر از دیگر برنامه‌های ششم توسعه است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه تعداد مشترکان برق به ۴۳ میلیون افزایش می‌یابد که نیاز به ایجاد ظرفیت‌های جدید خواهند داشت، اظهار داشت: از سوی دیگر برای بهبود شاخص‌های زیست‌ محیطی باید سطح آلاینده‌ها را کم کرد و راندمان نیروگاه‌ها را هم افزایش داد.

به گفته معاون وزیر نیرو، برای تحقق این اهداف بر اساس نرخ ارزش ۳ هزار تومانی، باید ۱۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد.

فلاحتیان درآمد صنعت برق کشور را با فروش برق ۶۰ تومانی، ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: کل درآمد برق کشور در طول سال به ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز نمی رسد، بر این اساس برای برنامه‌های جدید نیازمند منابع جدید نیز هستیم.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم قرار است که سالانه یکهزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ایجاد کنیم و علاوه بر آن نیز باید ظرفیت‌های جدیدی در این میان ایجاد شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه یکی از الزام‌های خرید برق تجدیدپذیر، سوخت صرفه‌جویی شده از نیروگاه‌ها است که پیش بینی می شود این شرایط محقق شود، خاطرنشان کرد: با تبدیل واحدهای موجود گازی به سیکل ترکیبی امکان صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت و انرژی نیروگاه‌ها فراهم می شود.

401/602

کد خبر: 602938

وب گردی

وب گردی