همایش ملی زنان و مدیریت در نظام آموزشی عالی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

همایش ملی زنان و مدیریت در نظام آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز توسط شورای راهبردی زنان فرهیخته و واحد تهران جنوب این دانشگاه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ احمد شمس، دبیر این همایش و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، به استقبال بی نظیر از این همایش اشاره کرد و گفت: شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی با همت دکتر حمید میرزاده شکل گرفت که یکی از کارهای این شورا برگزاری همایش ملی زنان و مدیریت در نظام آموزش عالی است.

او به حضور و تلاش‌های دکتر فاطمه طباطبائی در این شورا اشاره کرد و افزود: واحد تهران جنوب بیش‌ترین مدیران خانم را در سطح آموزش عالی دارد. در این راستا کمیته علمی و اجرایی این همایش توسط این مدیران اداره شده است.

شمس ادامه داد: «70 مقاله در این همایش بررسی و از بین آنها 20 مقاله برتر انتخاب شده است. نزدیک به 18 مقاله نیز به صورت پوستر درآمده هم‌چنین یک کتاب برتر در زمینه فعالیت زنان توسط از واحد کرمان منتشر شده است.

در پسابرجام بیش از پیش به فعالیت‌های بین‌المللی توجه کنیم

در ادامه این مراسم، دبیر کل یونسکو، سعد‌الله نصیری قیداری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهای ارزشمند انقلاب است که بنده از ابتدای تاسیس آن در جریان فعالیت‌های بی نظیر این دانشگاه بودم.

دبیر کل یونسکو در ایران ادامه داد: اگر هرکسی با هر نگاهی می‌خواست چنین نهادی را راه‌اندازی کند بی شک با مشکلات، نقایص و ایرادهای زیادی روبه رو بود در صورتی که این دانشگاه امروز با کمترین نقص‌ها و بدون وابستگی به بودجه دولت توسعه پیدا کرده است.

نصیری قیداری افزود: موضوع کیفیت در دو سال گذشته مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته که به توسعه بیشتر این دانشگاه کمک زیادی می‌کند.

او به فعالیت‌های یونسکو در ایران اشاره کرد و گفت: در شرایط پسابرجام باید بیش از پیش به فعالیت‌های بین‌المللی توجه کنیم و همان‌طور که رسول اکرم نیز تاکید فرمودند؛ شرایط را برای علم‌آموزی برای زنان و مردان به صورت یکسان فراهم آوریم.

وی افزود: یونسکو به عنوان بزرگترین نهاد علمی، آموزشی و فرهنگی همه امور را به صورت تخصصی مطالعه می‌کند و وظیفه دارد تجربیات دنیا را به کشور و تجربیات کشور را به دنیا منتقل کند.

نصیری قیداری گفت: یکی از 17 هدف اصلی یونسکو برای توسعه پایدار تا سال 2030 توانمندسازی زنان و تمام دختران و قدرتمند کردن آن‌هاست، ما از مدیران و سیاست‌گذران می‌خواهیم با توجه به برنامه‌های جهانی به این موضوع توجه ویژه‌ داشته و هم‌گام با دنیا در توسعه پایدار نقش داشته باشند.

بعد از تشکیل پنل تخصصی بررسی وضعیت زنان این همایش، از برگزیدگان و افرادی که در برگزاری همایش ملی زنان ومدیریت در نظام آموزش عالی نقش داشتند، از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس شورای زنان فرهیخته و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

20101

کد خبر: 602981

وب گردی

وب گردی