دومین هم اندیشی صاحبنظران نانو فناوری پزشکی/تولید بیش از ٣٠٠ محصول و ٢٠٠ شرکت در حوزه فناوری نانو 

دومین هم اندیشی صاحبنظران نانو فناوری پزشکی (حال و آینده) در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این هم اندیشی ، با همت فرهنگستان علوم پزشکی و همکاری ستاد ویژه فناوری نانو تشکیل شد و در آن جمع کثیری از صنعتگران ، اساتید و پیشکسوتان حوزه نانو فناوری ، اعضای محترم ستاد ویژه فناوری نانو و فرهنگستان علوم پزشکی ، اعضای هیات علمی و متخصصین حوزه علوم پزشکی از وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور نظیر دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مشهد ، تبریز ، ارومیه، شیراز، اصفهان، برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نظیر علوم و تحقیقات، علوم دارویی، دانشجویان و علاقمندان در محل فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران حضور برگزار شد.

در این مراسم ابتدا دکتر مرندی ، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این هم اندیشی در حوزه سلامت نکاتی را متذکر شدند.

در ادامه دکتر سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری گزارش مبسوطی در خصوص وضعیت نانو فناوری پزشکی کشور ارائه دادند. طبق گزارش دکتر سرکار، علاوه بر اینکه کشور در حوزه تولید علم و تربیت نیروی انسانی در سطح دانشگاهها و همچنین در سطح دانش آموزی موققیت بسیار بزرگ و بی نظیری را در سطح دنیا کسب نموده است.

وی در ادامه گزارش خود اضافه کرد: در حال حاضر پیشرفتهای قابل ملاحظه ای در زمینه تولید و استفاده از فناوریهای حوزه نانو در کشور وجود دارد که می توان به تولید بیش از ٣٠٠ محصول ثبت شده موجود در بازار و فعالیت بیش از ٢٠٠ شرکت کوچک و بزرگ فناوری نانو در کشور اشاره کرد.

در این همایش، 3 پنل با محوریت نانوفناوری و در سه زیر شاخه مختلف توسعه سرمایه های انسانی با مدیریت دکتر سید مهدی رضایت، مدیر کارگروه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه نانو و رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی، ایمنی در نانوتکنولوژی پزشکی و استانداردهای آن با مدیریت دکتر بیت اللهی، مدیر کارگروه امور بین الملل ستاد ویژه توسعه نانو و تجاری سازی و کسب و کار به مدیریت دکتر اسدی فر، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه نانو و دیگر مسولین مربوطه و اساتید و متخصصین صاحبنظر به صورت پرسش و پاسخ ارائه شد.

لازم به ذکر است در پایان این همایش مقرر شد نقطه نظرات و مباحثی که مورد بحث قرار گرفته شد در تدوین نقشه راه نانو فناوری پزشکی توسط فرهنگستان علوم پایه پزشکی قرار گرفته و در اختیار متخصصین و عموم گذاشته شود.

20101

کد خبر: 603007

وب گردی

وب گردی