از 2300 آسانسور فقط 11 دستگاه استاندارد لازم را داشت/هشدار عضو شورای شهر درباره استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد

رئیس کمیته عمران شورای شهر در خصوص عدم رعایت استانداردهای بهره‌برداری از آسانسورها هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا اقبال شاکری در مورد وضعیت آسانسورهای ساختمان‌های پایتخت با بیان اینکه یکی از المان‌های سازه‌های بلند شهر استفاده از آسانسور است گفت: امروز آسانسور به یکی از ملزومات سازه‌های شهری بدل شده که مردم از آن زیاد استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه سازمان استاندارد برای آسانسور‌ها در هنگام ساخت و بهره‌برداری استانداردهایی در نظر گرفته است ادامه داد: بهره‌برداری و نگهداری از آسانسورها تابع استانداردهای خاصی است که مدیران ساختمان‌ها باید با کمک‌ شرکت‌هایی که ضوابط ایمنی را کنترل می‌کنند نسبت به کنترل این استانداردها اقدام کنند.

شاکری با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد 2300 آسانسور را مورد بررسی دوره‌ای قرار داده که تنها 11 دستگاه (0.5 درصد) آن استانداردهای بهره برداری را حفظ کرده بودند افزود: این در حالی است که آسانسور جز وسایل پرکاربرد در ساختمان‌ها است که باید قوانینی در خصوص ملزم کردن مدیران مجتمع‌ها برای رعایت استانداردها و نظارت دوره‌ای آسانسورها منعقد شود

او ی با بیان اینکه آماری در خصوص حوادث مربوط به آسانسور از سوی یک مرجع رسمی اعلام نشده است عنوان کرد: باید حداقل برای مراکز حیاتی همچون وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و... که جمعیت زیادی از آسانسورها استفاده می‌کنند، کاری کرد.

شاکری با بیان اینکه شورای شهر جلساتی را با مسئولان سازمان نظام مهندسی در مورد چاره اندیشی این موضوع برگزار کرده است گفت: حوزه بازرسی سازمان نظام مهندسی باید بازدید دوره‌ای این وسیله پر مصرف را دستور کار خود قرار دهد.

او با اشاره به توافقات خوبی که فی مابین شورا و سازمان نظام مهندسی در مورد بررسی دوره‌ای آسانسورها صورت گرفته است افزود: سازمان نظام مهندسی می‌تواند ضمن ارائه اخطار لازم به ساختمان‌ها حتی نسبت به توقف استفاده از آسانسور غیراستاندارد نیز اقدام کنند.

105105

کد خبر: 603063

وب گردی

وب گردی