دولت پس از انتخابات به فضاسازی‌های غیراخلاقی برخی نامزدها پاسخ می‌دهد

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور حفظ آرامش و اجتناب از تشنج و اختلاف در جامعه، روشنگری لازم و تفصیلی در خصوص ابعاد و انگیزه های حملات برخی نامزدها به امید و اعتماد مردم را به زمان مناسبی پس از انتخابات موکول می کند.

به گزارش ایسکانیوز، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در این اطلاعیه با تاکید بر پیمان دولت تدبیر و امید در ایجاد آرامش و اجتناب از تشنج و اختلاف در جامعه، اظهارات برخی از نامزدهای انتخابات در تهران و قم علیه دولت، مسئولان و منسوبان مقامات در رسانه هایی که از بیت المال استفاده می کنند را تکذیب کرد.
این اطلاعیه می افزاید: به منظور حفظ آرامش، روشنگری لازم و تفصیلی در خصوص ابعاد و انگیزه های این حملات به امید و اعتماد مردم را به زمان مناسبی پس از انتخابات موکول می کند.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ملت آگاه ایران، خود را برای انتخابات حماسه ساز دیگری آماده می کنند، برگزاری انتخاباتی پر شکوه در شرایط حسّاس امروز منطقه، یک بار دیگر پیام انسجام و اقتدار ایران را به جهانیان خواهد رساند و رعایت آرامش و اخلاق انتخاباتی، بلوغ سیاسی و فرهنگ والای ایرانیان را به نمایش خواهد گذاشت.
این اطلاعیه ادامه می دهد: در روزهای اخیر در کنار تلاش تحسین برانگیز بسیاری از نخبگان و دلسوزان که در مسیر مشارکت هر چه بیشتر و آگاهانه تر مردم کوشیدند، متأسفانه شاهد بودیم که معدودی از نامزدهای انتخابات مجلس در تهران و قم، در رویکرد تبلیغاتی خود به تهمت، افترا و تضعیف دولت و نظام روی آوردند و با سوء استفاده از برخی رسانه ها که از بیت المال استفاده می کنند، و ابراز مطالب وارونه و خلاف واقع، تهمت های بی پایه ای را به دولت و مسئولان و منسوبان مقامات وارد کردند.
بر اساس این اطلاعیه، دولت تدبیر و امید که همواره بر پیمان خود با مردم در ایجاد آرامش و اجتناب از تشنج و اختلاف در جامعه استوار است، در این مورد نیز به ارجاع پرونده به مراجع قضایی و نهادهای مسئول بسنده کرد.
بی شک این جرم مشهود، مصداق بارز عدم التزام عملی به اخلاق و احکام اسلامی، عدم رعایت رهنمودهای مقام معظم رهبری، تخلف از قانون انتخابات و تشویش اذهان در جهت تضعیف نظام است که اقدام سریع و قاطع قوه محترم قضائیه و شورای محترم نگهبان را می طلبد.
این اطلاعیه اضافه می کند: از آنجا که تلاش سازمان یافته ای در نشر این مطالب سراپا دروغ در فضای انتخاباتی مشاهده می شود، لازم می داند این افترائات ساختگی و بی اساس را قویاً تکذیب نماید و برای حفظ آرامش، روشنگری لازم و تفصیلی در ابعاد و انگیزه های این حمله به امید و اعتماد مردم را به زمان مناسب پس از انتخابات واگذارد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: عزم این دولت در پاسداری از امید و اعتماد مردم جدی است و مبارزه بی امان با ریشه ها و شاخه های فساد مالی و اداری در نهادهای مختلف را با تمام قوا ادامه خواهد داد و به خوبی واقف است که برای این مبارزه، باید هزینه و تاوان نیز بپردازد.
در این اطلاعیه آمده است: دولت مورد اعتماد مردم در این مبارزه برای هیچ شخص و نهادی مصونیت و حاشیه امن قائل نیست و با جوّسازی و غوغاسالاری از این مبارزه بازنمی ایستد، همه می دانند که سیاست این دولت، تأمین حداکثر شفافیت و ایجاد رقابت است و رفع تحریم ها و گسترش فضای رقابت، گامی برای ریشه کنی انحصار و رانت جویی است تا جایی برای درآمدهای پنهان و سوء استفاده های وابستگان قدرت نماند.'
در پایان این اطلاعیه آمده است: اطمینان داریم با عنایت الهی، ملّت فهیم ایران، همه اینگونه بداخلاقی ها و یأس آفرینی ها را با حضور گسترده خویش پای صندوق های رأی پاسخ خواهد داد و بی اثر بودن جوّسازی برای بی اعتماد کردن مردم را با رأی امیدوارانه خویش ثابت خواهد کرد.

201/201

کد خبر: 603121

وب گردی

وب گردی