دکتر میرزاده خبر داد: تخصیص بودجه برای شورای راهبردی زنان فرهیخته در برنامه ششم توسعه 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن 7 هزار عضو هیات علمی و 10هزار کارمند زن، نیاز به یک شورای تخصصی و راهبردی داشت که از ابتدای مدیریت جدید دانشگاه، این امر محقق و «شورای راهبردی زنان فرهیخته» راه اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده در همایش زن و مدیریت در نظام آموزش عالی ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: برگزاری همایش زن و مدیریت در ایام فاطمیه، تقارن خوبی دارد زیرا شخصیت حضرت فاطمه (س) از صدر اسلام تاکنون همواره درس‌آموز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه ادیان آسمانی به زن به عنوان الگو توجه کرده اند، گفت: اشاره به حضرت فاطمه (س) و حضرت مریم به عنوان بانوانی که نهایت تکریم در قرآن نسبت به آنها انجام شده، نشاندهنده تأثیرگذاری زنان است و این که ادیان آسمانی نیز راه را برای رشد و پرورش بانوان باز کرده‌اند.

وی با اشاره به راه اندازی شورای زنان فرهیخته در دانشگاه، گفت: مهرماه 92 به این نتیجه رسیدیم که در دانشگاهی که حدود 7هزار عضو هیأت علمی زن دارد و 30درصد کارکنان آن از بانوان هستند، باید ترتیبی اتخاذ شود تا افزایش مشارکت حضور زنان در مدیریت دانشگاه امکانپذیر شود و به این ترتیب، شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد.

دکتر میرزاده ادامه داد: خوشبختانه با مدیریت خوب دکتر طباطبایی و همراهان، این کار در دبیرخانه شورای راهبردی زنان فرهیخته به خوبی انجام گرفت و در سطح کشور هم توسعه یافت. به طوری که امروز در اغلب استان‌ها این شورا تشکیل شده و در حال فعالیت است.

بیش از 44 درصد از دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی، دختران هستند

وی از مسئولیت پذیری بانوان در سطوح مختلف مدیریتی ابراز خرسندی کرد و گفت: باعث خوشحالی است که فرهنگ فکری برای مسئولیت پذیری و رفع موانع با تشکیل شورای راهبردی زنان فرهیخته، شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این دانشگاه دارای 400 واحد، 600 مدرسه سما، 110 آموزشکده سما و یک میلیون و 700هزار دانشجوست که بیش از 44درصد آنان را دختران تشکیل می‌دهند که بیانگر آن است که در بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، مسئولیت‌های بزرگی در حوزه بانوان پیش روی ماست.

میرزاده به تخصیص بودجه برای شورای راهبردی زنان فرهیخته اشاره کرد و افزود: در هیأت امنای استان‌ها بودجه مشخصی در برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی که از سال 95 آغاز و تا سال 1404 ادامه دارد، برای سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های شورای راهبردی زنان فرهیخته در تمامی استان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی به حضور بانوان در سطح روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: 8 نفر از روسای واحدهای دانشگاهی، بانوان هستند که با وسواس و جدیت، امور را انجام می‌دهند و توانسته اند در مدت کوتاهی، برنامه‌های دانشگاه را به خوبی و درستی انجام دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در سازمان مرکزی 18 مشاور و مدیر، 45 عضو شوراهای مختلف، 8 نفر در سازمان سما و... در سطوح مدیریتی مشغول فعالیت هستند که به این ترتیب باید گفت در سطوح مختلف از مدیر گروه تا رئیس واحد و مدیر سازمان مرکزی مجموع زنان مدیر دانشگاه به هزار و 184 نفر می‌رسد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در تمامی زمینه‌های اجتماعی، از همکاری بانوان به نحو احسن استفاده کنیم. تجربه نشان داده، بانوان در مسئولیت‌هایی که نیاز به پیگیری و جدیت دارد، بهتر توانسته اند انجام وظیفه کنند.

تقدیر از بانوان پژوهشگر در جشنواره فرهیختگان

دکتر میرزاده با اشاره به تقدیر از زنان پژوهشگر برتر در جشنواره فرهیختگان که اردیبهشت ماه همزمان با سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره از بانوان پژوهشگری که بیش از سه تا پنج مقاله علمی چاپ کرده اند، تقدیر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این انتخابات نیز بانوان مشارکت داشته باشند تا با حضور در مجلس آینده، قوانینی تصویب شود که حفظ حقوق بانوان را در جایگاه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و... ضمانت کند.

۲۰۲۰

کد خبر: 603150

وب گردی

وب گردی