اجرای برنامه سلامت نوروزی در مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تمرکز ویژه این مرکز بر کنترل وضعیت بهداشت رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی سرراهی، پارک‌ها، اماکن تفریحی آبی، استخرها، مراکز تفریحی بزرگ و همچنین هتل‌ها، متل‌ها، پانسیون‌ها، مراکز اقامتی و زیارتی و همچنین مراکز پمپ بنزین و اماکن بین‌راهی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ،حسن فرهادی درباره جزییات اقدامات نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت برای نظارت بر اماکن و بهداشت محیط، گفت: برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت با هدف کنترل بهداشت مواد غذایی، آب و محیط در مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی در سراسر کشور اجراء می‌شود. این برنامه از اول اسفند جاری آغاز شده و تا 15 فروردین 95 ادامه دارد. این کار با شروع مانور سراسری به منظور هماهنگی‌های بین بخشی و درون‌بخشی در همه استان‌ها انجام شده‌ است و تمام نیروها نیز ملبس به یونیفرم مخصوص این مانور بودند.

او در ادامه، هدف عمده اجرای این طرح را در استان‌های مسافرپذیر مانند خراسان‌رضوی(مشهد)، تهران، اصفهان، فارس(شیراز)، مازندران، گیلان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و... عنوان کرد.

به گفته فرهادی، بیش از 4000 کارشناس بهداشت محیط در قالب بیش از 800 تیم سیار ساماندهی به حال آماده‌باش 45 روزه درآمده‌اند و به طور مشخص همه روزه از 8 صبح تا 8 شب مشغول گشت‌زنی و بازرسی خواهند بود و حتی در ایام تعطیل هم این کشیک ادامه خواهد داشت.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: در بعضی از استان‌ها این ساعت‌ها متغیر خواهد بود. مثلا در مشهد که در ساعات شب فعالیت‌ها بیشتر است، بازرسی‌های عصر و شب هم به آن اضافه می‌شود.

فرهادی همچنین افزود: یکی از اهداف عمده ما توجه ویژه به رستوران‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی است که معمولا مردم از آنها گله می‌کنند. کنترل پارک‌ها، اماکن تفریحی آبی، استخرها، مراکز تفریحی بزرگ و همچنین هتل‌ها، متل‌ها، پانسیون‌ها، مراکز اقامتی و زیارتی که تردد بیشتری در آنها وجود دارد نیز در این برنامه گنجانده شده است.

او همچنین از کنترل توزیع مواد غذایی خبر داد و تاکید کرد: هرچه به ایام نوروز بیشتر نزدیک شویم، کنترل این مراکز مثل قنادی‌ها که ساعت و میزان تولید آنها افزایش می‌یابد، بیشتر می‌شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزرات بهداشت ضمن بیان اینکه مراکز پمپ بنزین و اماکن بین راهی نیز جزء محورهای کنترلی قرار دارند، افزود: حجم عمده‌ای از نمونه‌های کنترل مواد غذایی قرار است به آزمایشگاه ارسال شود. امیدواریم بتوانیم تجهیزات مداخله‌ای در محل را راه‌اندازی کنیم و بخشی از کنترل‌ها به این سمت افزایش پیدا می‌کند.

فرهادی همچنین تاکید کرد: مردم می‌توانند برای اعلام شکایات و ثبت تخلفات با سامانه "بهداشت 190" به طور شبانه‌روزی تماس بگیرند و مطمئن باشند شکایت آنها دریافت و نتیجه آن نیز به آنها اعلام می‌شود.

20106

کد خبر: 603165

وب گردی

وب گردی