کاهش ریسک سرطان سینه با مصرف مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا ۳

طبق یک تحقیق جدید، مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا ۳ موجب کاهش ریسک سرطان سینه در زنان در دوره یائسگی و زنان چاق می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، مطالعه محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می دهد افزایش سطح اُمگا ۳ در خون با کاهش تراکم سینه مرتبط است. البته این ارتباط فقط در زنان دارای شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۲۹ که نشاندهنده وضعیت چاقی بیش از حد است مشخص شد.

این اسیدهای چرب به طور معمول در ماهی های چرب نظیر ماهی تن، غذای دریایی، برخی از مغزیجات و دانه ها یافت می شوند. تاثیرات ضدالتهابی یافت شده در اُمگا۳، مخصوصاً اسید چرب دوسوساهگزانوئیک (DHA)، از نقش حفاظتی در زنان چاق در دوره یائسگی برخوردار است.

زنان دارای وزن عادی در مقایسه با زنان چاق تر دارای میزان التهاب کمتری هستند و از اینرو کمتر از فواید ضدالتهابی اُمگا ۳ بهره می برند.

«آندره مانی»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اسیدهای چرب اُمگا ۳ دارای تاثیر ضدالتهابی هستند و به همین دلیل ما معتقد بر تاثیر آنها بر روی زنان چاق هستیم.»

چاقی فاکتور اصلی ابتلا به سرطان سینه در زنان یائسه است و دانشمندان معتقدند افزایش التهاب بروز این بیماری علت اساسی در این گروه از جمعیت است.

20106

کد خبر: 603191

وب گردی

وب گردی