آخرین نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری

طبق توافق وزارت کشور و شورای نگهبان ابتدا آرا مجلس خبرگان شمارش شده و پس از خاتمه آن نویت به شمارش آرا مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه در حالی در ۵۲ هزار شعبه انتخابیه در سراسر کشور آغاز شد که ۵۴ میلیون ایرانی واجد شرایط حضور در پای صندوق‌های رای بودند.

مدت اولیه رای گیری ۱۰ ساعت بود که به مدت ۳ ساعت و تا ساعت ۲۱ در سراسر کشور تمدیده شده و پس از آن اختیار تمدید انتخابات در هر استان به استاندار واگذار شد. در نهایت بنابراعلام استاندار تهران با خاتمه رای گیری در شهر تهران در ساعت ۲۳:۴۵، عملا رای گیری در سراسر کشور به اتمام رسید.

با پایان رای گیری، باز کردن صندوق ها و شمارش آرا بلافاصله آغاز شد که طبق توافق وزارت کشور و شورای نگهبان ابتدا آرا مجلس خبرگان شمارش شده و پس از خاتمه آن نویت به شمارش آرا مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

خبرگزاری مهر بر اساس اعلام رسمی نتایج در دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نتایج آنرا بلافاصله منتشر خواهد کرد.

بر اساس نخستین آمار ارائه شده، آیت الله ملک حسینی در کهکیلویه و بویراحمد، آیت الله حسینی بوشهری در بوشهر و سید محمد شاهچراغی از حوزه انتخابیه استان سمنان به عنوان نماینده مجلس خبرگان منتخب نمایندگان این سه حوزه برای انتخابات خبرگان پنجم شده اند. این سه نفر نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین، جامعه روحانیت و لیست ارائه شده از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند.
به گزارش مهر، نتایج اولیه شمارش آراء در برخی از شهرستان ها و روستاهای استان گلستان از پیشتازی آیت الله نورمفیدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حکایت دارد. بر اساس گزارش اعلام شده از شمارش برخی صندوق ها، از ۱۹ هزار و ۲۱ برگه رای شمرده شده، آیت الله نومفیدی با ۱۴ هزار ۶۸۹ رای بیشترین آراء را به خود اختصاص داده است. پس از آیت الله نورمفیدی، آیت الله شاهرودی با ۶ هزار و ۸ رای و آیت الله سعدی با سه هزار و ۵۱۱ رای نفرات دو و سوم این انتخابات هستند.

آیت الله موسوی همچنان پیشتاز شمارش آرای انتخابات خبرگان در همدان

نتایج شمارش آرا در برخی حوزه ها از پیشتازی آیت الله موسوی اصفهانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج اولیه شمارش آراء در برخی از شهرستان ها و روستاهای استان همدان از پیشتازی آیت الله موسوی اصفهانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حکایت دارد.

بر اساس اطلاعات واصله از شمارش برخی صندوق ها، از ۲۷ هزار برگه رای شمرده شده، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی با ۶۱ هزار رای بیشترین آراء را به خود اختصاص داده است.

پس از آیت الله موسوی، آیت الله غیاث الدین طه محمدی با ۳۶ هزار رای و آیت الله شعبانی با ۲۷ هزار رای نفرات دو و سوم این انتخابات هستند.

آیت الله علی رازینی نیز ۱۹ هزار رای کسب کرده است.

گفتنی است هنوز هیچ مرجع رسمی این خبر را تایید نکرده است.

استان گلستان نمایندگان خود در مجلس خبرگان را شناخت

سیدکاظم نورمفیدی و عبدالهادی مرتضوی شاهرودی از استان گلستان به مجلس خبرگان راه یافتند. هر دو فرد منتخب مشترکا در لیست امید و اصولگرایان بودند.

کاندیدای مستقل استان مرکزی به مجلس خبرگان راه یافت/ منتخب دوم از لیست امید است

محسن اراکی و کاظم سپاسی آشتیانی از استان مرکزی به مجلس خبرگان راه یافتند.

محسن اراکی نماینده فعلی وکاندیدای لیست امید است و سپاسی نامزد مستقل . محسنی گرکانی نماینده قبلی رای نیاورد.

نمابنده قم در مجلس خبرگان، ابقا شد

با پایان شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان قم آیت‌الله محمد مومن با کسب بیشترین آرا، به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه قم ۱۵ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد سه نفر تائید صلاحیت شدند. یک نفر هم از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف داد و آیت‌الله مومن با تعداد رای بالا، نماینده مجلس خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله مومن نماینده مردم قم در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی است.

نمایندگان قبلی استان اصفهان در خبرگان دوباره رای آوردند

نتایج انتخابات مجلس خبرگان در استان اصفهان انتخاب شدند.سیدیوسف‌طباطبایی‌نژاد،مرتضی‌مقتدایی،عبدالنبی‌نمازی،سیدابوالحسن‌مهدوی و عبدالمحمودعبدالهی به ترتیب در این استان انتخاب شدند.

اعلام نتایج انتخابات خبرگان در خوزستان/ فلاحیان رای نیاورد

نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان مشخص شدند. عباس کعبی‌،سیدمحمدعلی موسوی جزایری،عبدالکریم فراحانی،محسن حیدری آل‌کثیر،محمدحسین احمدی و سیدعلی شفیعی از استان خوزستان به مجلس خبرگان راه یافتند.علی فلاحیان، نماینده فعلی این استان رای کافی نیاورد.

نامزد مورد حمایت جامعتین نماینده مردم خراسان جنوبی در خبرگان شد‬‎

دبیرستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی بار دیگر نماینده مردم استان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب اکثریت آرا نماینده مردم خراسان جنوبی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نماینده مردم استان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز بوده است. رئیسی کاندید مورد حمایت جامعتین در استان خراسان جنوبی بود.

نامزدهای مورد حمایت «خبرگان مردم» در سیستان و بلوچستان وارد مجلس خبرگان شدند

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: بر‌اساس شمارش آرا ‌آیت‌الله عباسعلی سلیمانی و مولوی نذیر‌احمد سلامی به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

علی‌اصغر جمشیدنژاد ‌در زاهدان اظهار کرد: بر اساس شمارش آرا ‌آیت‌الله عباسعلی سلیمانی و مولوی نذیر‌احمد سلامی بیشترین آرا را برای مجلس خبرگان رهبری به خود اختصاص دادند.

رئیس ستاد سیستان و بلوچستان افزود: شمارش آرا همچنان ادامه دارد اما با توجه به اینکه برای مجلس خبرگان رهبری سه کاندیداها تایید صلاحیت شده بودند، می‌توان این دو نفر را تاکنون برنده انتخابات اعلام کرد.

وی تاکید کرد: تجمیع آرا در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه انجام نگرفته و نتایج نهایی فردا تا ظهر از طریق ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام خواهد شد.

روحانی،هاشمی،امامی کاشانی و موحدی کرمانی در صدر منتخبان استان تهران

گزارشهای رسیده از برخی صندوقهای رای خبرگان در استان تهران، حاکی از صدرنشینی روحانی است. بر اساس این گزارش ، شمارش بخشی از صندوقهای تهران پایان یافته و بخش اعظم آن هنوز به پایان نرسیده است.

گفته می شود نامزدهای مشترک جامعه مدرسین و لیست امید از رای بالاتری نسبت به نامزدهای دیگر برخوردارند،با این حال هاشمی در برخی صندقها اول است و در برخی دیگر رتبه دوم تا هشتم را دارد. امامی کاشانی،موحدی کرمانی،علوی و امینی نیز از افرادی هستند که رای بیشتری دارند.

این خبر به روز رسانی می شود...

1010

کد خبر: 603311

وب گردی

وب گردی