سرقت خودرو به بهانه تعمیر

دو تبهکار با فریب دادن رانندگان زن و به بهانه تعمیر، پمپ‌بنزین‌های خودروها را به سرقت می‌بردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران،ساعت 7 غروب 14 بهمن ماه زن جوانی در خیابان فرمانیه خود را به مأموران کلانتری 123 نیاوران رساند و ادعا کرد سرنشینان یک خودرو سیاهرنگ پمپ بنزین خودرویش را سرقت کردند.
این زن گفت: «از چهارراه فرمانیه، خودروی سیاهرنگی مرا تعقیب کرد سرنشینان آن با ادعای نشتی بنزین گفتند که خودرویم نیاز به تعمیر فوری دارد و به این بهانه مرا مجبور به توقف کردند و بعد به بهانه تعمیر، اقدام به باز کردن پمپ بنزین خودرویم کرده و به بهانه تعمیر آن را برداشتند. وقتی شک کردم چون جلوی مدرسه‌ای بودم خواستم از کارکنان آنجا کمک بگیرم اما کار از کار گذشته بود و سرنشینان خودروی سیاهرنگ گریخته بودند.»
وقتی مأموران شنیدند دقایقی پیش این سرقت رخ داده است با دراختیار داشتن مشخصات خودروی دزدان طرح مهار را به اجرا گذاشتند تا اینکه دقایقی بعد در چهارراه کامرانیه خودروی فراری‌ها را شناسایی کردند و دستور ایست دادند.
وقتی راننده خودرو با بی‌اعتنایی به دستور پلیس با سرعت بالا و حرکات مخاطره‌آمیز اقدام به فرار کرد، تعقیب و گریز خیابانی آغاز شد تا اینکه راننده در تنگنای محاصره چاره‌ای جز ترمز ندید و مأموران دو دزد به نام‌های سعید و رضا – 27 و 28 ساله – را بازداشت کردند.
در بررسی خودروی دزدان، مأموران متوجه درج بغل‌نویسی روی درهای خودرو شدند که در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد این بغل‌نویسی هیچ مجوزی از سوی شرکت‌‌های خودروسازی کشور ندارد. از سوی دیگر چندین پمپ‌بنزین سرقتی نیز در خودرو وجود داشت که نشان می‌داد دو مرد تبهکار با شگرد خاص خود به شکارهای خیابانی دست می‌زنند.
ماجرای این سرقت‌های عجیب با دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه یک تهران پیش روی مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران به سرپرستی سرهنگ «کرم یوسف‌وند» رئیس پایگاه قرار گرفت و رضا و سعید در تجسس‌های تخصصی اعتراف کردند که همه سرقت‌ها را از زنانی انجام دادند که با شنیدن ماجرای دروغین نشتی بنزین دستپاچه شده و به آن دو اجازه داده بودند تا به تعمیر خودرویشان بپردازند.
سعید گفت: «با پرسه‌زنی در اتوبان‌های شمال تهران، خودروهایی که سرنشینان و رانندگان آنها همگی زن بودند را شناسایی و آنها را تعقیب می‌کردیم. سپس با دادن هشدار نشتی بنزین از زیر خودروهایشان، مجبورشان می‌کردیم ترمز کنند سپس می‌گفتیم تعمیرکار امداد خودرو هستیم، وقتی راضی می‌شدند خودروهایشان را تعمیر کنیم، به بهانه اینکه نشتی بنزین به خاطر خرابی پمپ‌بنزین است، اقدام به باز کردن پمپ‌بنزین‌ها کرده و بعد با سرقت آنها پا به فرار می‌گذاشتیم و هر پمپ‌بنزین را به ارزش 80 هزار تومان در میدان شوش می‌فروختیم.»
بنابراین گزارش، با توجه به شگرد خاص دزدان که در آن زنان براحتی فریب می‌خوردند، کسانی که در چنین دام‌هایی افتاده‌اند می‌توانند به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.
20106

کد خبر: 603337

وب گردی

وب گردی