رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: تصویب بودجه سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای مرکزی / 10 هزار میلیارد تومان بودجه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب بودجه سال 1395 این دانشگاه در جلسه هیات امنای مرکزی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده در حاشیه جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: از تمام اعضای هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه سپاسگزارم که همواره دانشگاه آزاد اسلامی را مورد حمایت و عنایت خود قرار داده اند.

تصویب تمام پیشنهادات دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای مرکزی

وی با بیان اینکه جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اعضای هیات امنا و هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد، گفت: در این جلسه تمام پیشنهادات معاونت های دانشگاه در خصوص سند توسعه دانشگاه، طرح آمایش سرزمینی، برنامه ششم توسعه دانشگاه، شهریه، تاسیس دفاتر بین المللی و بودجه سال 1395 که در جلسات یک ماهه به تصویب هیات های امنای استانی رسیده بود، به اتفاق آرا به تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

دکتر میرزاده با اشاره به تصویب بودجه سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بودجه سال آینده دانشگاه از حیث منابع و مصارف 10 هزار میلیارد تومان و از حیث درآمد و هزینه 8 هزار و 300 میلیارد تومان به تصویب اعضای هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

وی افزد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از اول فروردین ماه برنامه های توسعه خود را در زمینه های علمی، پژوهشی، فناوری، کارآفرینی و عمرانی که به تصویب رسیده است، را اجرا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه امسال سومین باری است که بودجه سنواتی و برنامه های دانشگاه قبل از پایان سال به تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی می رسد، تصریح کرد: از لطف و عنایت اعضای هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که همواره پشتیبان دانشگاه بوده تشکر و قدردانی می کنم.

تاسیس دفاتر بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده با اشاره به مصوبات جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه، گفت: در این جلسه تاسیس واحدهای برون مرزی دانشگاه به شکل تاسیس دفاتر در فاز اول برای تقویت ارتباطات بین الملل دانشگاه در حوزه های اسلامی، ایرانی، تاریخ تمدن ایران و اسلام، هنرهای ایرانی و اسلامی، حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی، تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه های مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های واقع در کشورهای اسلامی، اروپای مرکزی، آسیا و آمریکای شمالی و برخی کشورهای آسیای مرکزی به تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه رسید و این دفاتر برای جذب دانشجو و مبادله استاد و دانشجو و نیز پروژه های پژوهشی مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های خارجی فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای 115 تفاهم نامه معتبر با دانشگاههای خارجی در آسیا، اروپا و بیشتر کشورهای منطقه آسیای میانه است اما فقط 20 تفاهم نامه فعال است و اغلب به مرحله عملیاتی نرسیده اند، گفت: از این رو برای توسعه علمی دانشگاه و افزایش مبادلات بین المللی دانشگاه که ضرورت توسعه علمی است، مقرر شد که به تدریج دفاتری در کشورهای اسلامی و بعضی کشورهای اروپای مرکزی، آسیائی و آمریکای شمالی ایجاد و با همکاری رایزنان فرهنگی مستقر در نمایندگی های جمهوری اسلامی زمینه تبادل استاد و دانشجو و جذب دانشجو فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بر طبق این برنامه در فاز اول دفاتر دانشگاه تاسیس شده و به کمک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ایرانیانی که در خارج هستند می توانند دانشجوی دانشگاه شده و با استانداردهای دانشگاه و در چارچوب مقررات دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شوند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس واحد دانشگاهی درعراق برنامه ریزی کرده است، گفت: خوشبختانه واحد مسکو نیز اخیرا راه اندازی شده و به زودی واحد عراق نیز تاسیس می شود.

شهریه ثابت تمام دانشجویان موجود دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع در سال آینده افزایش نمی یابد

دکتر میرزاده در خصوص میزان افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده، گفت: شهریه ثابت تمام دانشجویان موجود رشته های پزشکی و غیر پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع در سال 1395 نسبت به سال 1394 افزایش نخواهد یافت.

افزایش 20 درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده

وی خاطر نشان کرد: در سال آینده حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به میزان 20 درصد و حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به میزان 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش می یابد.

گزارش اقدامات معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی مورد اقبال و قدردانی اعضای هیات امنای مرکزی قرار گرفت

دکتر میرزاده با بیان اینکه در جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تمامی معاونت ها خلاصه ای از عملکرد خود را در سال جاری ارائه دادند، گفت: خوشبختانه این گزارش ها مورد توجه، اقبال و قدردانی تمام اعضای هیات امنای مرکزی قرار گرفت که از شیرینی های این جلسه بود.

وی با اشاره به سیاست های بودجه ای دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1395، گفت: در بودجه سال آینده مقرر شده 2 درصد از کل بودجه به امور فرهنگی، 2 درصد از کل بودجه به امور ورزشی و 2 درصد از کل بودجه به امور دانشجویی تخصیص پیدا کند که این اعداد قابل جابه جایی نیست همچنین 15 درصد از کل بودجه دانشگاه به امور پژوهشی و 15 درصد به امور عمرانی اختصاص می یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در سال آینده بالغ بر 700 هزار متر مربع از فضاهای نا تمام طرح های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به اتمام می رسد و بالغ بر 1 هزار و 400 میلیارد تومان هزینه صرف امور جاری و عمرانی در حوزه پزشکی از جمله مراکز تحقیقاتی پزشکی و تکمیل و تجهیز طرح های بیمارستانی خواهد شد.

دکتر میرزاده تاکید کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد 20 درصد بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده از محل اعتبارات غیر شهریه ای بدست آید.

وی با بیان اینکه تمام اعضای هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بر این باورند که دانشگاه آزاد اسلامی به طرف توسعه کیفی حرکت می کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با جذب هیات علمی توانمند بر اساس استانداردها مورد تعهد به شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت کرده چرا که دانشگاه آزاد اسلامی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می کند.

20104

کد خبر: 603426

وب گردی

وب گردی