تهران و سمنان، بیشترین و کمترین آمار صدور مجوزهای سقط جنین درمانی

سازمان پزشکی قانونی از افزایش 14.6 درصدی صدور مجوز سقط درمانی از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و از سازمان پزشکی قانونی، صدور مجوز سقط درمانی از 5068 مجوز در 10 ماه سال گذشته، به 5806 مجوز در 10 ماه امسال رسیده است.

براساس این گزارش، بطور کلی 8131 متقاضی برای دریافت مجوز سقط جنین درمانی به مراکز پزشکی قانونی در سراسر کشور مراجعه کرده اند که برای 5806 نفر از این تعداد مجوز سقط جنین درمانی صادر شد، باقی متقاضیان یا بنا به دلایلی خود موضوع را پیگیری نکرده اند و یا آنکه پس از بررسی و معاینات لازم شرایط اخذ مجوز سقط درمانی را نداشته اند.
تعداد مجوزهای صادر شده در موضوع سقط جنین درمانی 71.4 درصد از کل مراجعه کنندگان بوده است.

تهران و سمنان، بیشترین و کمترین آمار صدور مجوزهای سقط جنین درمانی
پزشکی قانونی همچنین در این گزارش آورده است: در این مدت استان ها، تهران با 873، خراسان رضوی با 635 و خوزستان با 482 مجوز بیشترین و استان های سمنان با 24، خراسان جنوبی با 47 و ایلام با 51 مجوز کمترین آمار را در صدور مجوزهای سقط جنین درمانی داشته اند.

تاکید بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی
براساس گزارش پزشکی قانونی، یکی از مهمترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی (ولوج روح در جنین) و یا پیش از 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی های معتبر دوره ای باشد.
در صورتیکه مادر مهمترین شرط که همان سن بارداری کمتر از 19 هفته است را داشته باشد، موارد دیگر یعنی وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توام می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین باید توجه داشت که همه ناهنجاری های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی شود و فقط ناهنجاری هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع به تایید سه پزشک متخصص و معتمد برسد، یکی از شروط صدور مجوز سقط درمانی خواهد بود.

20106

کد خبر: 603484

وب گردی

وب گردی