برگزاری کارگاه آموزشی تعمیرات و نگهداری  تجهیزات پزشکی در واحد نجف آباد

 کارگاه آموزشی تعمیرات و نگهداری تجهیزات پزشکی با حضور متخصصین این رشته و به همت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نخستین کارگاه آموزشی تعمیرات و نگهداری تجهیزات پزشکی با حضور اعضای هیات علمی، مربیان و دانشجویان واحد نجف آباد برگزار و شرکت کنندگان این دوره با جدیدترین روش های تعمیر و نگهداری برخی از لوازم و تجهیزات پزشکی و دندان‍‍‍‍‍ پزشکی به منظور کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از این تجهیزات آشنا شدند.

شرکت کنندگان در این دوره ضمن آموزش تئوری مباحث و آشنایی با نحوه کار و عملکرد تجهیزات پزشکی بصورت عملی، تعمیرات و عیب یابی این تجهیزات را نیز فراگرفته تا برای ورود به بازار تکنسین های پزشکی با آمادگی بیشتری گام بردارند.

تحصیلات آکادمیک وتجربه بالای کاری دو مزیتی است که مدرسین این دوره داشتند و به همین دلیل علاوه بر تدریس و توضیح تئوری، تجربیات خود را در اختیار دانشجویان شرکت کننده درکارگاه قرار دادند. از دیگر مزیت های این دوره مشاوره کاری رایگان و معرفی دانشجویان شرکت کننده به مراکز درمانی به عنوان تکنسین تعمیرات است.

این دوره برخلاف رویه ای که در برخی موسسات آموزشی وجود دارد، بصورت نظری و عملی برگزار شد. در این کارگاه در بخش عملی دانشجویان در یک محیط واقعی ضمن آشنایی با دستگاهها و تجهیزات پر کاربرد پزشکی و دندانپزشکی در مورد نحوه عیب یابی و رفع اشکالات دستگاهها آموزش دیدند.

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با تعمیر، عیب یابی و همچنین نگهداری دوره ای تجهیزات دندان پزشکی، یونیت و صندلی دندان پزشکی، اتوکلاو دندانپزشکی، رادیوگرافی دندانپزشکی، کمپرسور دندانپزشکی، جرم گیر دندانپزشکی، ساکشن دندانپزشکی، لایت کیور، دوربین داخل دهانی، آمالگاماتور، ساکشن ها و دیگرل ابزار های پر کاربرد کلینیک های دندانپزشکی شامل: توربین،ایرموتور، میکرو موتور، پوآر آب و هوا، هندپیس، آنگل و ایر اسکلر آشنا شدند.

همچنین در این دوره ضمن انجام کار عملی بر روی دستگاه های آموزش داده شده، به بررسی نقشه های الکتریکی و مکانیکی برخی دستگاهها نیز پرداخته شد و اشکالات رایج هر دستگاه و نحوه رفع آنها مورد بررسی قرار گرفت. آشنایی با مدلها و برندهای معروف هر دستگاه و نحوه سفارش و تامین و نگهداری قطعات یدکی و مزایا و معایب هرکدام از آنها، از دیگر بخش های این دوره آموزشی بود.

لازم به ذکر است این دوره آموزشی مورد استقبال چشمگیر، دانشجویان رشته های فنی مهندسی، مهندسی پزشکی، مکانیک برق ،مکاترونیک و کامپیوتر قرار گرفت.

20101

کد خبر: 603647

وب گردی

وب گردی