معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت اعتباربخشی بیمارستان ها و موسسات آموزشی، اظهار داشت: کارگاه اعتباربخشی موسسه ای با حضور مسئولین کمیته های اعتباربخشی دانشگاهها روز 17 اسفند در وزارت بهداشت برگزار خواهد شد و موسسات آموزشی نیز تا خرداد ماه سال 95 اعتباربخشی خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی در نشست کلان منطقه 6 آمایشی، با اشاره به وضعیت تولید علم در کشور گفت: این موضوع که ایران در زمینه تولیدات علمی کشور در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه حدود 17 را کسب نموده است نشان دهنده این مطلب است که کشور ما می تواند در حوزه آموزش علوم پزشکی در منطقه و حتی در جهان به مرجعیت علمی دست یابد. دانشگاههای علوم پزشکی می توانند باتوجه به ظرفیت های خود نقشه راهی در راستای اهداف این بسته ترسیم نمایند.

او به تصویب مرکز راهبردی مطالعات آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: درواقع این مرکز به عنوان حافظه سازمانی بحث تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی کشور و اقدامات صورت گرفته در این حوزه را رصد و ثبت می نماید.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه جشنواره شهیدمطهری در سال 95 حول محور بسته های تحول و نوآوری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره نهادینه کردن گفتمان تحول و نوآوری در بین اساتید و دانشجویان علوم پزشکی و بهره برداری از نظرات ایشان در راستای ارتقای آموزش علوم پزشکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص آموزش پاسخگو اظهار داشت: تحولات آموزش علوم پزشکی باید متناسب با نیازهای کشور باشد، در حال حاضر برخی از مسائل مبتلابه نظام سلامت کشور جایی در کوریکولوم های آموزشی ندارند و باید در این راستا کوریکولوم ها بازبینی گردد.

دکتر لاریجانی ادامه داد: دانشجویان علوم پزشکی باید دیدی جامع به مسائل جامعه داشته باشند و به مسائل اجتماعی سلامت آگاه باشند. این امور باید در کوریکولوم های آموزشی گنجانده شود. وی اضافه کرد دانشگاهها می توانند از بستر تحول استفاده کنند و وزارت بهداشت هم حمایت لازم را از برنامه های دانشگاهها در این راستا انجام می دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: گاهی چالش های نظام آموزش در تربیت نیروی انسانی با ساختارهای فعلی قابل حل نیست و باید با رویکردی تحولی و آینده نگارانه ساز و کارهای جدیدی برای تربیت نیروی انسانی مناسب اندیشیده شود. همچنین مناطق آمایشی باید درخصوص نیازهای منابع انسانی خود برآورد و برنامه ریزی مناسب بعمل آورند.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای رشد باید به یکدیگر کمک کنند و کارهای برجسته ای که انجام می دهند را در سطح کشور توسعه دهند، گفت: ماموریت های مناطق به صورتی روشن تر مشخص می شود به نحوی که بتواند پیشرفت کار به صورت واضح رصد شود.

او بر تشکیل شورای اخلاق دانشگاهها تاکید کرد و اظهار داشت: بحث بین المللی سازی هدفمند یک ضرورت آموزش علوم پزشکی است و سامانه education Iran زمینه خوبی را برای این کار فراهم نموده است.

دکتر لاریجانی با اشاره به اهمیت مجازی سازی آموزش علوم پزشکی، ماموریت دانشگاه علوم پزشکی مجازی حمایت از دانشکده های مجازی دانشگاه های علوم پزشکی عنوان کردو گفت: دانشگاهها می توانند چنانچه کار برجسته ای در این زمینه دارند در قالب دانشگاه علوم پزشکی مجازی این کارها را کشوری نمایند.

دکتر لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: آیین نامه اساتید وابسته به دانشگاهها ابلاغ شده، این فرصتی است که دانشگاهها با بهره مندی از توان اساتید برجسته ددر سطح دنیا، بار علمی دانشگاه را ارتقاء بخشند.

او افزود: سه شاخص سرآمدی آموزش، سرآمدی پژوهش و تولید پتنت برای استفاده مردم جامعه سه محور اصلی آیین نامه جدید ارتقاء اعضای هیأت علمی است که به زودی در دانشگاه‌ها اجرایی می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت پس از استماع گزارش عملکرد دانشگاههای مستقر در منطقه آمایشی 6 گفت: اقدامات خوبی در منطقه در راستای اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی صورت گرفته و هریک از دانشگاههای منطقه ظرفیت های خوبی برای حرکت در این راستا دارند؛ که اگر این ظرفیت ها را شناسایی و در راستای تقویت آن برنامه ریزی نمایند به زودی شاهد تحولات چشمگیری در آموزش علوم پزشکی منطقه خواهیم بود.

20104

کد خبر: 603682

وب گردی

وب گردی