آقا معلم شیرازی از زندان مرودشت آزاد شد

«آقا معلم» پایه چهارم ابتدایی که به دنبال عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بهای منزل مسکونی خود از 8 ماه گذشته در زندان به‌سر می‌برد، با همت نیکوکار شیرازی از بند حبس رهایی یافت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، یکصد و سی ششمین جلسه هیئت مدیره ستاددیه شعبه استان فارس با حضور سید حشمت‌الله حیات‌الغیب، مدیرکل زندانها، سیدرضا اسکندری مدیرعامل ستاد دیه، کشوری معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس و جمعی از مسئولین قضایی استان فارس در سالن اجتماعات اداره کل زندانهای استان فارس برگزار شد.

این جلسه که پس از بازدید 2 ساعته از اندرزگاه‌های زندان مرکزی شیراز و دیدار چهره به چهره با برخی از مددجویان واجد شرایط کمک صورت گرفت یک خروجی ویژه برای دانش‌آموزان مدرسه‌ای در حاشیه یکی از مناطق شهرستان مرودشت به دنبال داشت.

نیکوکار شیرازی که به دنبال ادای نذر خود در ایام فاطمیه نسبت به این اقدام خداپسندانه اقدام کرد، پرداخت بدهی این محبوس فرهنگی را وجود سه فرزند نسبی و بیش از 30 فرزندی اعلام کرد که او در سمت معلمی حق تربیت و تعلیم آن‌ها را برعهده دارد و به این ترتیب «آقا معلم» پایه چهارم ابتدایی که به دنبال عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بهای منزل مسکونی خود از 8 ماه گذشته در زندان به‌سر می‌برد، با همت نیکوکار شیرازی از بند حبس رهایی یافت.

در جلسه اخیر اعضای ستاددیه شعبه این استان علاوه بر رسیدگی به پرونده این دبیر باسابقه به موضوع درخواست 52 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز رسیدگی شد.

مدیرکل زندان‌ها و رئیس هیات مدیره ستاد دیه شعبه استان فارس در این جلسه گفت: با حمایت‌های خیرین خداجوی استانی و کشوری از ابتدای سال جاری تا پایان اسفند ماه تعداد ۵۰۶ نفر از زندانیان تحت حمایت ستاددیه از بند زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتنه‌اند که امیدواریم این رقم تا پایان سال افزایش چشمگیری داشته باشد.

او با اشاره به جایگاه خوب این استان در آزادی زندانیان غیرعمد و اخذ گذشت از شکات این پرونده‌ها گفت: هم اکنون در سطح زندان‌های فارس تعداد ۹۲۳ زندانی غیرعمد بدون پشتوانه مالی برای آزادی خود تنها چشم امید به دستان پرسخاوت مردم نوعدوست ایران اسلامی دوخته دارند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان نیز در سخنانی همیاری طلبکاران خصوصی و شکات را در تسریع امر آزادی مهمترین مولفه یاد کرد و افزود: در سال 94 برای آزادی بیش از 500 زندانی نیازمند از کل بدهی 823 میلیارد ریالی مبلغی بالغ بر 55 میلیارد تومان از سوی اولیاء دم و شاکیان پرونده‌ها گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

105105

کد خبر: 603700

وب گردی

وب گردی