خسروتاج: مصوبات ساعتی مدیریت بازار را مختل می‌کند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مصوبات ساعتی که ریشه در نوسانات بازار دارد مدیریت بازار و حتی تصمیم سازی ها را مختل می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی خسروتاج در پانزدهمین همایش ملی حقوق مصرف کنندگان، افزود: می‌توانیم با جلوگیری از انحصار در سطح بازار مدیریت‌های لازم را انجام دهیم که البته تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در این باره نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: باید به سمت فضای رقابتی حرکت کنیم و تجربه کشور در بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد می‌توانیم با جلوگیری از انحصار در سطح بازار مدیریت‌های لازم را انجام دهیم.

خسروتاج با بیان اینکه هنوز جایگاه حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به خوبی در کشور رعایت نمی‌شود،گفت: باید در این حوزه اقدامات مناسب انجام شود. تجربه حضور من در بخش بازرگانی نشان می‌دهد که برای مصرف کنندگان چند موضوع قیمت، کیفیت و خدمات مورد توجه است که در این باره مسئولان باید سیاست مناسبی را به کارگیرند.

وی، با اشاره به اینکه درباره قیمت، اطلاع‌رسانی خوبی باید از سوی تولیدکنندگان به مصرف کنندگان داده شود، گفت: این موضوع موجب می‌شود تا مصرف کننده قدرت انتخاب داشته باشد و بتواند کالای مورد نیاز خود را خریداری کند.

خسرو‌تاج، افزود: در این ایام که بازار با مازاد عرضه کالا مواجه است باید کنترل قیمت و بازرسی نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به شکل دیگری باشد البته به نظر من باید نظارت و بازرسی‌ها را به تشکل‌های ذیربط بدهیم.

وی با اشاره به اینکه این حق طبیعی مصرف کنندگان است که به شکایت آنها رسیدگی شود، گفت: موضوع کیفیت باید مورد توجه تولیدکنندگان باشد.

خسروتاج با بیان اینکه کیفیت در فضای رقابتی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند، افزود: اگر بنگاه‌ها می‌خواهند محصولات خودرا به فروش برسانند باید به درخواست مشتریان و ارتقای سطح کیفی محصولات توجه کنند.

خسروتاج،گفت: با تبلیغات دروغین که موجب گمراهی مصرف کنندگان می‌شود باید برخورد شود.

وی همچنین گفت: خدمات پس از فروش در بحث کالاهای داخلی و خارجی باید مورد توجه قرار گیرد. در گذشته خدمات پس از فروش بیشتر شامل کالاهای بادوام بود اما امروز نیز به بیشتر کالاها نیز تسری یافته است.

401/602

کد خبر: 603832

وب گردی

وب گردی