خودروی چینی از بازار ایران حذف می شود؟!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال حذف خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن صالحی‌نیا امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرنوشت خودروسازان چینی در بازار ایران اظهار کرد: با توجه به تعرفه‌های تعیین شده چینی‌ها باید به سرعت توسعه ساخت داخل محصولات‌شان را مدنظر قرار دهند در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرنوشت مذاکره رنو و سایپا برای عقد قرار‌داد ادامه داد: مذاکره هنوز در جریان است و نهایی نشده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرار‌داد سایپا با رنو مشابه قرار‌داد ایران خودرو با پژو خواهد بود، گفت: به عنوان مثال با عقد قرار‌داد شرکت مشترکی تاسیس شده که 50 درصد آن متعلق به رنو و 50 درصد آن متعلق به سایپا خواهد بود.

وی، ادامه داد: همچنین در این همکاری سایپا باید یکی از سایت‌های تولیدی خود را به عنوان آورده معرفی کند که هنوز مشخص نیست سایت پارس خودرو، شرکت بنرو یا کدام یک از زیرمجموعه‌های سایپا خواهد بود.

وی، در توضیح درباره سرنوشت مذاکرات دیگر خودروسازان داخلی در ایران اظهار کرد: فولکس واگن مذاکراتی را با کرمان خودرو و برخی دیگر از شرکت‌ها داشته است کیا و هیوندای نیز علاقه‌مند به حضور در ایران هستند و مذاکراتی با خودروسازان داخلی داشته‌اند.

401/602

کد خبر: 603842

وب گردی

وب گردی