اعتراض وزارت خارجه به کارشکنی عربستان برای هیات ایرانی

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه به صادر نکردن روادید برای هیات ایرانی توسط دولت عربستان اعتراض کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به رفتار خلاف قانون و تبعیض‌آمیز عربستان سعودی در صادر نکردن روادید برای هیات جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در اجلاس مقامات ارشد اعضای سازمان همکاری اسلامی در جده، مراتب اعتراض خود را به مراجع ذی‌ربط اعلام کرده است.

او تاکید کرد: هر تصمیمی که بدون مشارکت هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جده اتخاذ شود، فاقد هرگونه رسمیت و اعتبار خواهد بود.

اجلاس مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی که پیش‌نویس اسناد و قطعنامه‌های اجلاس آینده سران این سازمان در استانبول را آماده می‌کند، امروز و فردا به ریاست ترکیه در جده برگزار می‌شود.

بعیدی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که عربستان سعودی با اتخاذ یک سیاست واقع‌بینانه این امکان را فراهم کند که سازمان همکاری اسلامی به جای پرداختن به موضوعات فرعی، به مباحث دارای اولویت جهان اسلام مانند فلسطین، تروریسم، فرقه‌گرایی و مشکلات مشترک امت اسلامی بپردازد.

201/201

کد خبر: 603881

وب گردی

وب گردی