استقبال شهروندان تهرانی از استقرار مخازن زباله/مخازن زباله دو منطقه تهران زیرزمینی می شوند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر ارتقای روند جمع آوری زباله در شهر تهران با استقرار مخازن زباله گفت: شهروندان تهرانی از استقرار مخازن زباله استقبال کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مجتبی عبداللهی گفت: اظهارنظرهایی مبنی بر جمع آوری مخازن زباله شهر و اینکه این مخازن مخالف حقوق شهروندی است نادرست است. در گذشته و حدود ۸ سال گذشته در تهران زباله ها از درب منازل و در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ نقطه پلاک ثبتی جمع آوری می شد.

او گفت: با استقرار ۶۰ هزار مخزن در پایتخت نقاط جمع آوری زباله به ۳ درصد گذشته رسید؛ این موضوع باعث شد زردی همیشگی درب منازل ناشی از کثیفی، زمان طولانی جمع آوری زباله از ساعت ۲۱ تا ۵ بامداد، پاره شدن کیسه زباله‌ها و پخش شدن آنها وسط خیابان و بسیاری از مشکلات گذشته مرتفع شود.

عبداللهی تاکید کرد: شهروندان از مخازن استقبال کردند، البته در تمام کشورهای اروپایی این مخازن زیر زمین است اما در کشور ما به دلیل عدم وجود تونل تاسیسات شهری و پخش بودن لوله‌ها و سیم های تاسیسات شهری بعضا از پیاده رو تا وسط خیابان باعث شده جایی برای بردن مخازن زباله به زیر زمین وجود نداشته باشد. در کشورهای پیشرفته ضمن تفکیک مخازن زباله های خشک و تر این مخازن به زیر زمین رفته است.

عبداللهی ادامه داد: در برخی مناطق مانند ۲۲ و ۲ شهر تهران امکان بردن این مخازن به فضای زیرسطح وجود دارد که در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری تهران قرار گرفته است، اما جمع آوری این مخازن یعنی بازگشت به ۸ سال پیش و افرادی که وجود این مخازن را مخالف حقوق شهروندی می‌دانند باید ابتدا حقوق شهروندی را تعریف کنند تا بدانند چیست.

20106

کد خبر: 604027

وب گردی

وب گردی