حسین زاده لطفی : برنامه ریزی برای رفع مشکلات تولید علم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اضافه شدن واحدهای درسی اجباری روش تحقیق و زبان انگلیسی پیشرفته در دوره دکتری این دانشگاه، برای رفع مشکلات تولید علم دانشجویان صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، فرهاد حسین زاده لطفی گفت: طبق تغییرات ایجاد شده در آیین نامه دوره دکتری تعداد واحدهای درسی این دوره از ۴۴ واحد به ۳۶ واحد کاهش یافته و سقف واحدهای نظری این دوره نیز به ۱۸ واحد درسی رسیده است.

او با بیان اینکه اکثر دانشجویان همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با مشکل تولید و چاپ مقاله مواجه هستند، افزود: طبق آیین نامه جدید دوره دکتری این دانشگاه دانشجویان باید دو درس روش تحقیق و مقاله نویسی و زبان انگلیسی پیشرفته را بگذرانند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بیشتر موارد مقالات دانشجویان به دلیل ضعف در مشکلات زبان انگلیسی و روش تحقیق از سوی ناشران بین المللی پذیرش نمی شود که دانشگاه آزاد برای رفع این مشکلات اقدام به ارائه دو درس روش تحقیق و زبان انگلیسی پیشرفته برای دانشجویان دوره دکتری خود کرده است.

حسین زاده لطفی گفت: با توجه به اینکه حداقل نمره قبولی در آزمون دکتری برای دانشجویان این دانشگاه تعیین نشده است بنابراین طبق آیین نامه جدید این دانشگاه دانشجویانی که نمرات دروس آزمون آنها کمتر از ۳۳.۳۳ باشد باید با نظر گروه آموزشی تا سقف ۶ واحد دروس جبرانی بگذرانند.

او گفت: دروس جبرانی ارائه شده در دوره دکتری این دانشگاه با هزینه واحدهای دوره کارشناسی ارشد ارائه می شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تصمیمات گرفته شده در آیین نامه جدید دوره دکتری این دانشگاه تنها برای افزایش سطح کیفی فارغ التحصیلان دوره های دکتری دانشگاه بوده است.

20104

کد خبر: 604057

وب گردی

وب گردی