سخنان برنده اسکار 2016 درباره انتخابات آمریکا

آدام مک کی فیلمنامه‌نویس و کارگردان «کسری بزرگ» پس از دریافت اسکار برای فیلمنامه اقتباسی سخنانی درباره انتخابات پیش‌روی آمریکا و سیستم مالی مطرح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، آدام مک‌کی کارگردان و فیلمنامه‌نویس در سخنرانی دریافت جایزه اسکار خود از فرصت استفاده کرد تا به رای‌دهندگان آمریکایی درباره کاندیداهایی اخطار دهد که از منابع سوال برانگیز از جمله «میلیاردرهای عجیب‌و‌غریب» پول می‌گیرند.

فیلم «کسری بزرگ» که توسط مک‌کی و چارلز رندولف و با اقتباس از رمان پرفروش مایکل لوییس نوشته شده در هشتاد و هشتمین جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. مک‌کی با حضور روی سن از «پارامونت به خاطر خطر کردن در فیلمی درباره موضوع‌های مرموز اقتصادی و باور داشتن به آن» تشکر کرد.

این کارگردان در سخنرانی دریافت جایزه‌اش سیاسی هم شد و سعی کرد پیغام فیلم «کسری بزرگ» را گسترش دهد؛ یک درام کمدی که می‌خواهد درباره بانک‌های بزرگ و سیستم‌های مالی فاسد اخطار دهد. مک‌کی به حضار و بینندگان گفت: اگر نمی‌خواهید سیستم پول بزرگ، دولت را کنترل کند به کاندیداهایی رای ندهید که از بانک‌های بزرگ، نفت و میلیاردرهای عجیب‌و‌غریب پول می‌گیرند.

این صحبت او، ضربه‌ای ظریف به هیلاری کلینتون به خاطر گذشته جمع‌آوری سرمایه‌اش بود. گفته می‌شود کلینتون برای کمپین ریاست‌جمهوری‌اش بیش از ۲۰ میلیون دلار از بانک‌ها و سازمان‌های مالی گرفته و رای‌دهندگان را نگران کرده که در صورت انتخاب شدن، ممکن است بیش از حد به سازمان‌های فاسد مالی نزدیک باشد.

در مورد «میلیاردرهای عجیب‌و‌غریب» هم مک‌کی احتمالا داشته به چند اهداکننده بزرگی که به خاطر خرج کردن زیاد روی انتخابات شناخته می‌شوند، اشاره می‌کرده است. از چنین افرادی می‌توان به صنعتگران بزرگ چارلز و دیوید کوک، شلدون ادلسون مدیر عامل کمپانی سندز لاس‌وگاس و کن لانگان مدیر عامل کمپانی هوم دیپو اشاره کرد.

وقتی در پشت صحنه مراسم از مک‌کی پرسیدند که به کاندیدای خاصی اشاره داشته یا خیر، او در پاسخ گفت: نه اینطور نبود. همین نکته خارق‌العاده این فیلم است. بیل او رایلی و برنی سندرز هر دو از این فیلم حمایت می‌کنند. چپ یا راست نیست. پول بزرگ این دولت را تحت کنترل خودش در آورده است. گوگلش کنید. می‌توانید ببینید کاندیداها چقدر پول گرفتند.

«کسری بزرگ» توانست فیلمنامه‌های «بروکلین» نوشته نیک هورنبی، «کارول» نوشته فیلیس ناگی، «مریخی» نوشته درو گودار و «اتاق» نوشته اما داناهیو را شکست دهد و جایزه فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کند.
503502

کد خبر: 604133

وب گردی

وب گردی