سومین همایش ملی علم و ورزش در واحد بوشهر برگزار می‌شود

سومین همایش ملی علم و ورزش با هدف ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان، مربیان، ورزشکاران در راستای دستیابی به آخرین یافته‌های علمی ورزشی، 14 و 15 اسفند جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، دبیر اجرایی همایش ملی علم و ورزش با اعلام این خبر، ورزش را یک علم تخصصی دانست و گفت: امروزه ورزش در سه حوزه صنعت، فرهنگ سازی و یکی از حلقه‌های اساسی زنجیره سلامت تعریف می‌شود و دانشگاه نیز فعالیت‌های خود را با رویکرد مبتنی بر این سه اصل دنبال می‌کند.

روح الله ارشادی، ورزش را یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری شخصیت فرد و مسوولیت پذیری او برشمرد و گفت: ورزش می‌تواند باعث تولد دوباره انسان شده و او را در جامعه متبلور و شکوفا کند.

عضو هیأت علمی واحد بوشهر با بیان اینکه این همایش با ۲ محور اصلی برگزار می‌شود، بیان کرد: دانشجویان و شرکت کنندگان در این همایش، مقالات خود را در دو محور مدیریت ورزشی، فیزیولوژی ورزشی به دبیرخانه همایش ارسال کردند.

دبیر اجرایی همایش ملی علم و ورزش با بیان اینکه از زمان فراخوان تاکنون بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، اضافه کرد: پس از بررسی و داوری مقالات توسط استادان برجسته ورزشی و تربیت بدنی، قریب به ۱۴۰ مقاله پذیرفته شد.

او ادامه داد: «از این تعداد مقاله پذیرفته شده، ۴۸ مقاله در قالب سخنرانی و ۹۵ مقاله در قالب پوس‌تر مورد تأئید قرار گرفت.

ارشادی با بیان اینکه گروه تربیت بدنی واحد بوشهر اولین و دومین همایش ملی علم و ورزش را با موفقیت برگزار کرد، گفت: دانشجویان در روز‌های یاد شده در دو نوبت صبح و عصر ضمن ارائه مقالات خود می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.

او ادامه داد: «کارگاه پروپزال نویسی، کارگاه تغذیه ورزشکاران، فیزوتراپی در ورزش، کارگاه تمرین ویژه رشته‌های ورزشی، کارگاه اثر ورزش مدارس بر سیستم ایمنی کودکان، کارگاه مدیریت ورزش، نمایشگاه کتاب ورزشی و کارگاه زن، ورزش، سلامت از اهم کارگاهی پیش بینی شده در این همایش خواهد بود.

دبیر اجرایی همایش ملی علم و ورزش با بیان اینکه چهره‌های شاخص ورزش کشور و استادان برجسته در این همایش حضور خواهند داشت، گفت: سیدنصراله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان، پروفسور گائینی، پروفسور محمدعلی آذربایجانی، مجید ساعدی فر پزشک اسبق تیم ملی فوتبال، بهمن تاروردی‌زاده مربی برجسته والیبال از جمله نفراتی هستند که در این همایش حضور خواهند داشت.

او با بیان اینکه هوای پاک نیاز ضروری سلامت و ورزش است، گفت: با پیش بینی‌های به عمل آمده دانشجویان و شرکت کنندگان در همایش علم و ورزشی روز ۱۵ اسفند و به مناسبت سنت حسنه درختکاری در مراسمی با همین موضوع، نهال‌هایی را غرس خواهند کرد.

20103

کد خبر: 604255

وب گردی

وب گردی