چرا مخاطبان اسکار امسال کم شده بود؟

تعداد مخاطبان پوشش تلویزیونی مراسم اعطای جوایز اسکار 2016 شش درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

به گزارش ایسکانیوز، به نظر می‌آید شروع انتقادآمیز مراسم اسکار امسال توسط «کریس راک» مجری و کمدین سیاهپوست، چندان به مذاق مخاطبان تلویزیونی خوش نیامده، چرا که آمارها نشان می‌دهد تعداد بینندگان پخش زنده این برنامه به کمترین میزان آن از سال 2008 تاکنون رسیده است.

مرکز آمارگیری «نیلسن» اعلام کرده پخش تلویزیونی مراسم آکادمی علوم و هنرهای اسکار به طور میانگین 34 میلیون و 300 هزار تماشاگر داشته و این به معنای کاهش شش درصدی این رقم در مقایسه با اسکار 2015 بوده است.

مراسم این دوره با مجری‌گری کریس راک، کمدین سیاهپوستی آغاز شد که اعتراض خود را نسبت به نژادپرستی و عدم تنوع نژادی در میان نامزدهای اسکار، با زبان طعنه‌آمیز نشان داد.

بر اساس گزارش «نیلسن»، تعداد مخاطبان تلویزیونی جوایز اسکار کمترین حد ممکن از سال 2008 تاکنون را تجربه کرد. در آن سال «جان استوارت» اجرای برنامه را بر عهده داشت و 32 میلیون نفر این مراسم را از طریق تلویزیون‌های خود دنبال کردند. این رقم تاکنون پایین‌ترین آمار در تاریخ برگزاری جوایز اسکار بوده است. امسال «کانون توجه» به عنوان بهترین فیلم بلند شناخته شد و در سال 2008 تندیس اسکار این بخش به «جایی برای پیرمردها نیست» رسید.

به گزارش لس آنجلس تایمز، فراگیر شدن فعالیت وب‌سایت‌هایی که به صورت آنلاین مراسم را نمایش می‌دهند و فصل شلوغ رویدادهای سینمایی جهان را می‌توان به عنوان عوامل نزول این آمار و ارقام مطرح کرد. جدا از این نباید نقش معترضان به "اسکار سفید" را هم نادیده گرفت. طی ماه‌های منتهی به برگزاری این مراسم سینمایی، بسیاری از اهالی دنیای هنر به بی‌توجهی سردمداران هالیوودی نسبت به هنرمندان رنگین‌پوست انتقاد کردند و چندین تن از مطرح‌ترین چهره‌های سرشناس از حضور در این مراسم خودداری کردند. «اسپایک لی»، «جورج کلونی»، «ویل اسمیت» و همسرش «جادا پینکت اسمیت»، «استیسی دش»، «جورج کلونی»، «لپیوتا نیونگو» و «داستین هافمن» از جمله منتقدان اسکار 2016 بودند.

امسال «الخاندرو گونزالز ایناریتو» برای فیلم «بازگشته» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و «لئوناردو دی‌کاپریو» پس از سال‌ها انتظار برای کسب تندیس اسکار، به عنوان برنده بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد معرفی شد. او این جایزه را برای هنرنمایی در فیلم ایناریتو به دست آورد.

505502

کد خبر: 604313

وب گردی

وب گردی