آغاز ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی سال ۹۵

جزئیات دوره سی ام آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی اعلام شد و داوطلبان از امروز تا ۲۰ اسفند ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سی امین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی مرداد ماه ۹۵ برگزار می شود و داوطلبان می توانند بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام به صورت اینترنتی در این آزمون ثبت نام کنند.

روند کلی ثبت نام، انتخاب رشته و اعلام نتیجه آزمون به صورت اینترنتی است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت www.sanjeshp.ir از جزئیات آزمون مطلع شوند.

ثبت نام و ارسال مدارک اینترنتی در این دوره از آزمون در روزهای ۹ تا ۲۰ اسفندماه ۹۴ انجام می گیرد. داوطلبان ضمن تکمیلفرم تقاضا نامه ثبت نام به صورت اینترنتی باید مدارک خود را اسکن و از طریق سایت اعلام شده ارسال کنند.

شرایط عمومی لازم برای پذیرش دستیار شامل اعتقاد کامل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدین به یکی از ادیان رسمی کشور، داشتن مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی، یا فارغ التحصیل شدن افراد تا ۳۱ شهریور ماه ۹۵، ارائه گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی و مشخص کردن وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی است.

سهمیه های اصلی در این دوره از آزمون شامل سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان، سهمیه بومی (قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی)، سهمیه های مازاد (بر اساس آئین نامه اجرایی تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر)، سهمیه کادر نیروهای مسلح است.

هزینه ثبت نام ۷۰۰ هزار ریال (۷۰ هزار تومان) است که داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آن را پرداخت کرده و با دریافت کد پرداخت، مراحل ثبت نام را آغاز کند.

بر اساس مصوبات سی و پنجمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در مورد بودجه بندی سؤالات آزمون دستیاریدندانپزشکی، در مجموع ۲۵۰ سئوال طرح می شود.

۳۰ سئوال از درس پروتزهای دندانی، ۲۰ سؤال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ۱۰ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی طرح می شود.

آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۷ مردادماه ۹۵ به طور همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد، اهواز، کرمانشاه و همدان برگزار می شود.

کلید اولیه آزمون، روز یکشنبه ۱۰ مرداد در سایت سنجش اعلام می شود و داوطلبان می توانند تا روز سه شنبه ۱۲ مرداد اعتراضات خود را نسبت به سئوالات آزمون، فقط از طریق سایت ارسال کنند.

نتایج اولیه کلیه داوطلبان و اسامی واجدین شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون) پس از آماده شدن توسط مرکزسنجش آموزش پزشکی از طریق سایت اعلام خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون برای هر رشته تخصصی را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب آن رشته را خواهند داشت. کارنامه اولیه داوطلبان شامل نمره و رتبه داوطلب در رشته های تخصصی دهگانه خواهد بود.

20104

کد خبر: 604344

وب گردی

وب گردی